רוסיה הודיעה על חסימת 81 כלי תקשורת אירופיים ב"צעד תגמול" לאחר שהאיחוד האירופי החליט בחודש מאי לחסום כארבעה כלי תקשורת רוסים רשמיים. משרד החוץ הרוסי אמר בהצהרה, "הוטלו הגבלות נגד על קליטת שידורים על ידי כלי תקשורת השייכים למדינות החברות באיחוד האירופי בשטח רוסי".

הרשימה שפרסם המשרד כוללת כלי תקשורת גרמניים, בהם "דר שפיגל", כלי תקשורת ספרדיים, כגון "אל מונדו" ו"אל פאיס", והערוץ האיטלקי "RAI", בנוסף לכלי תקשורת צרפתיים אחרים, כגון כמו העיתונים "לה מונד" ו-"ליברסיון". וערוצים "LCI" ו"CNews".  כאמור, 27 המדינות החברות באיחוד האירופי הסכימו באמצע מאי להטיל סנקציות על כלי תקשורת רוסים , כלומר "קול אירופה", "רי"א נובוסטי", "איזבסטיה" ו-"Rossiyskaya Gazeta", באשמת הפצת תעמולה פרו-רוסית.

"צריך להדאיג כל מדינה": ארה"ב ומדינות אסיה חוששות מהסכם רוסיה-צפון קוריאה
התוכנית של טראמפ לסיום מלחמת רוסיה - אוקראינה: אולטימטום לקייב ואיום על מוסקבה

העיתון לה מונד (צילום: REUTERS/Charles Platiau)
העיתון לה מונד (צילום: REUTERS/Charles Platiau)

הסנקציות שהוטלו על ידי האיחוד האירופי כוללות "איסור על מימון רוסי של כלי תקשורת, ארגונים לא ממשלתיים ומפלגות פוליטיות באיחוד האירופי", כפי שהוכרזה על ידי הנציבה האירופית לערכים ושקיפות ורה ג'ורובה.

מחלקת המדינה במוסקבה אמרה שהאיסור ימנע מאנשים בתוך רוסיה לגשת לאתרי מדיה מקוונים ולחומרי שידור. סגנית הנציבות האירופית,סגנית הנציבות האירופית, ורה ג'ורובה, , כינתה את האיסור "נקמה מגוחכת". איטליה מצדה, לאחר שרשת Rai הרשמית נכללה ברשימה, גינתה את הצעד הזה ותיארה אותו כ"בלתי מוצדק". 

ארצות הברית סברה כי ההחלטה הרוסית מהווה "ראיה חדשה לדיכוי העיתונות של ממשלת רוסיה מכיוון שהיא חוששת שאנשיה יחשפו את האמת על מעשיה". רוסיה אמרה שהיא תשקול מחדש את ההגבלות אם הסנקציות על התקשורת הרוסית יוסרו.