מייסד ויקיליקס ג׳וליאן אסאנג׳, נחת הבוקר (רביעי) באוסטרליה כחלק מעסקת טיעון שאפשרה לו להשתחרר ממאסר. אנתוני אלבניזי, ראש ממשלת אוסטרליה הגיב על החדשות: ״שוחחתי עם אסאנג׳ כדי לברך אותו על חזרתו הביתה. אני מרוצה מכך שהסאגה סוף סוף הסתיימה״, והודה לבריטניה וארה״ב על מאמציהן בשחרור אסאנג׳.

ההצבעה להארכת השירות נדחתה: אלפי חיילי מילואים ישוחררו?
דרמה בבג"ץ: תפריט המחבלים ישודרג? זה מה שהם מקבלים היום

אסאנג׳, שייסד את אתר ההדלפות ״ויקיליקס״,השיג עסקת טיעון בה יודה שעבר על חוק הריגול של ארה״ב בתמורה לשחרורו מהכלא בבריטניה והאפשרות לשוב לאוסטרליה מולדתו - כך לפי מסמכי בית המשפט הפרדלי שפורסמו הלילה. לפי עסקת הטיעון, אסאנג' יודה באשמה וייגזרו עליו חמש שנות מאסר, שאותן כבר ריצה בפועל.

אתר ״ויקיליקס״ נודע לשמצה לאחר שפרסם מאות אלפי מסמכים מסווגים של הצבא האמריקאי בשנת 2010. המסמכים כללו פרטים סודיים על המבצעים הצבאיים האמריקאים על אדמת אפגניסטן ועיראק, במה שנחשב כפריצת האבטחה הגדולה ביותר בתולדות הצבא האמריקאי.

אסאנג׳ נעצר לראשונה בבריטניה באותה שנה, לאחר ששוודיה הוציאה נגדו צו מעצר בגין האשמות אונס, הוא ברח משם ללונדון שם שהה בשגרירות אקוודור במשך שבע שנים, כדי להימנע מהסגרה לשוודיה או ארה״ב. ב-2019 נכנסה המשטרה הבריטית לשגרירות אקוודור ואסנאג׳ בילה מאז במאסר בכלא בלמארש, לפי אתר ״וויקיליקס״ אסאנג׳ ״הוחזק בתא שגודלו 2x3 מטר ונותר בבידוד במשך 23 שעות ביממה״.