משרד החוץ הגרמני פרסם הערב (רביעי) פנייה לאזרחים השוהים בלבנון, וקרא להם לעזוב במיידי את המדינה, בצל המתיחות הגוברת וההסלמה בין לבנון וישראל. הקריאה מגיעה בעקבות ההוראה של הולנד שקראה לאזרחיה לעזוב וכן הקריאה של קנדה אתמול.

אינדיקציות דיפלומטיות דומות התקבלו בימים האחרונים, בראשן דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, שהזהיר אמריקאים בלבנון: "לנקוט אמצעי זהירות ולהירשם באתר משרד החוץ. אנו מנסים למנוע התפשטות של הסכסוך - שישים את תושבי ישראל ולבנון בסכנה עוד יותר גדולה.

השקט בצפון הופר: צה"ל תקף בלבנון, פגיעה ישירה בבית במטולה
אלוף במיל' מזהיר: "אויבנו מלמדים אותנו הרבה, עלינו להתכונן לעתיד"

"אנו רוצים למנוע את התוצאה ולכן עובדים קשה דיפלומטית למנוע מחזית שנייה להיפתח. נישאר בקשר עם כל האמריקאים בלבנון - כדי להבטיח שיש להם את מלוא המידע".

טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

לאחר בוקר שקט בגזרה הצפונית, בשעות הצהריים תקף חיל האוויר תשתיות טרור בדרום לבנון, במרחבי שובא (חוות שבעא), עייתא א-שעב ואל-חיאם. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים שבעא, כפר חמאם ואל מטמורה שבדרום לבנון.

שעה קלה לאחר מכן, נורו ארבעה טילי נ"ט לעבר מטולה, ואותרה פגיעה ישירה בבית מגורים. לא היו נפגעים באירוע. ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, אמר: ״מדינת ישראל וממשלת ישראל שותקת, צה״ל לא מגיב ושותק - ולתפארת מדינת ישראל כמו שאומרים״.

אתמול ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבול הצפון ונפגש עם חיילים. בשיחה טען כי "כושר ביצוע גדול מאוד של החיילים והמפקדים שבאים מכל חלקי הארץ, מכל חלקי החברה הישראלית. הם נחושים ודבקים במשימה - להגן על המדינה ולהשיג ניצחון, לא פחות מזה״.

בנימין נתניהו בקריית שמונה (ארכיון, צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו בקריית שמונה (ארכיון, צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

הנשיא יצחק הרצוג הגדיל לעשות והגיע לצפון עם אשתו מיכל, שם ישנו הלילה באזור מפונה. "שהקהילה הבינלאומית לא תופתע אם המצב יצא משליטה, כי הקהילה הבינלאומית כמעט ולא נוקטת אצבע, כמעט לא עושה כלום כדי לתרום לביטחון מלא של תושבי ישראל, אחרי הפרת אמנות והסכמים בינלאומיים שוב ושוב מכיוון לבנון מצד החיזבאללה"

כושר ביצוע גדול מאוד של החיילים והמפקדים שבאים מכל חלקי הארץ, מכל חלקי החברה הישראלית. הם נחושים ודבקים במשימה - להגן על המדינה ולהשיג ניצחון, לא פחות מזה״.

בתוך כך, הרמטכ"ל ביקר בתרגיל מילואים בגבול הצפון, במהלכו תרגלו תרחישי קיצון, לחימה בשטח סבוך והררי, הפעלת אש ולחימה בשטח בנוי, וזאת כחלק מהגברת המוכנות בצפון.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בביקור בגבול הצפון (צילום :דובר צה"ל)