חוק אזרחות חדש שנכנס לאחרונה לתוקף בגרמניה, מבטא את המשך התמיכה הגרמנית בישראל, על רקע המלחמה המתמשכת שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בחודש אוקטובר האחרון. 

במסגרת החוק, מופיעה דרישה מפורשת להכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, זאת מנת לקבל את האזרחות הגרמנית. "כל מי שחולק את הערכים שלנו יכול כעת לקבל דרכון גרמני מהר יותר ואינו צריך עוד לוותר על חלק מזהותו על ידי ויתור על הלאום הישן שלו", אמרה שרת הפנים הגרמנית ננסי פאסר ביום שלישי האחרון. 

מתחת לאף העולם: ישראל מייצרת רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון | דיווח דרמטי
בשקט בשקט: ישראל נערכת לשיגור טיל ישירות לטהרן | דיווח

עם זאת, הדגישה כי "מי שלא שותף לערכים שלנו לא יכול לקבל דרכון גרמני. שרטטנו כאן קו אדום ברור". מטעם משרד הפנים הגרמני אף התקבל אישור לדרישה הזו שנוגעת למדינת ישראל. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שידור נאומו של תומך חמאס נקטע בעיצומו ע"י משטרת גרמניה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, שרת החוץ הגרמנית אנאלנה בארבוק, התייחסה לפני מספר ימים למלחמה המתמשכת: "הסלמה נוספת בגבול הצפון לבנון-ישראל תגרום לקטסטרופה באזור המזרח התיכון. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]