ישראל, ארה"ב ואוקראינה מקיימות שיח ברמת שרים וגורמים בכירים נוספים על העברת שמונה סוללות פטריוט שנמצאות בשימוש בישראל לאוקראינה, כך דווח הערב (חמישי) בפייננשל טיימס.

על פי הדיווח, ישראל הודיעה באפריל כי תתחיל לפרק את שמונה סוללות הפטריוט שלה ותחליף אותן במערכות מתקדמות יותר. אבל הסוללות, ששימשו במלחמה הנוכחית של ישראל עם חמאס, עדיין לא יצאו מכלל שימוש בשל חשש שהמתיחות עם חיזבאללה עלול להפוך למלחמה כוללת. אם תתממש, העברה כזו תהווה שינוי צעד ביכולות ההגנה של אוקראינה. למדינה יש כיום לפחות ארבע מערכות פטריוט, המסופקות על ידי ארה"ב וגרמניה.

התוכנית של טראמפ לסיום מלחמת רוסיה - אוקראינה: אולטימטום לקייב ואיום על מוסקבה
בכירים אוקראינים: רוסיה פתחה בתקיפה אווירית על קייב

עד כה ישראל נזהרה מלקיחת צד במלחמה רוסיה ואוקראינה לאור הכוח שמחזיקה מוסקבה בסוריה, אבל פקידים אמריקאים הזהירו את ממשלת נתניהו שהקשרים ההדוקים יותר ויותר של רוסיה עם איראן, במיוחד בתחום שיתוף הפעולה הצבאי, הם מדאיגים יותר. וושינגטון מעניקה לישראל כ-3.8 מיליארד דולר מדי שנה בתמיכה צבאית, ועד אפריל העבירה כ-14 מיליארד דולר נוספים בכספי חירום. 

סוללות ה-M901 PAC-2 של ישראל הן מזן ותיק יותר מרבות ממערכות הפטריוט באוקראינה. אבל לפי אנליסטים צבאיים, הדגם הישן יותר עדיין תואם באופן מלא לחדשים יותר. אנליסטים העריכו גם כי לטילי היירוט הישראליים הישנים יש טווח ארוך יותר וראש נפץ גדול יותר מדגם ה-PAC-3 החדש יותר.

"PAC-2 למעשה שימושי יותר מ-PAC-3 עבור יירוטים לטווח ארוך נגד מטוסים, כך שהם בהחלט יהיו שימושיים [באוקראינה]", אמר ג'סטין ברונק, עמית מחקר בכיר במכון Royal United Services בלונדון. בכירים ואנליסטים לשעבר אמרו כי המערכות הישראליות יימכרו ככל הנראה בחזרה לארה"ב ולאחר מכן היא תוכל לשלוח אותן לאוקראינה.