העימות הנשיאותי: ב"פוליטיקו" האמריקאי דווח היום (שישי) כי גורמים במפלגה הדמוקרטית שרויים ב"פאניקה" בעקבות הופעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי, לאחר שדיבר בקול צרוד. אם לא די בכך, ב-CNN דווח כי מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית האם לגשת לבית הלבן ולומר להם: "ביידן צריך לפרוש".

טראמפ: "חמאס לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא"; ביידן: "ערימה של שטויות"
טראמפ מעלה הילוך: "בדיקת סמים לג'ו ביידן, אסכים לכך גם מיידית"

ממטה הקמפיין שלו נמסר כי הנשיא המכהן מתמודד עם הצטננות בימים האחרונים. קולו צרוד אפילו יותר מהרגיל. כתבים רבים המסקרים את האירוע התלוננו שהם לא שומעים מה ביידן אומר.

במהלך העימות הרבו השניים לתקוף אישית אחד את השני, כאשר טראמפ טען כי "אף פעם פוטין לא היה פולש לאוקריאנה כמו שישראל אף פעם לא הייתה מותקפת על ידי חמאס אם הייתי נשיא. זה למה לא היה טרור בכלל תחת ממשלתי, כי לא היה כסף לטרור״. ביידן תקף: "מעולם לא שמעתי כל כך הרבה שטויות בכל חיי. פוטין הוא פושע מלחמה והוא הבהיר שהוא רוצה להקים מחדש את ברית המועצות, הוא לא רוצה חלק הוא רוצה את כל אוקראינה".

בנוגע למלחמה בעזה טראמפ אמר לביידן: ״ישראל היא זו שרוצה להמשיך במלחמה והם צריכים להמשיך במלחמה ולסיים את העבודה״. הוא אומר שחמאס היא זו שרוצה להמשיך, זה ההפך. הוא (ביידן) הפך לחלש, הוא הפך לפלסטיני". טראמפ אמר דברים דומים על צ׳אק שומר לפני כמה שבועות בראיון לפוקס ניוז.

ביידן (על מתווה ההצעה - חמאס לא שחרר חטופים וישראל ממשיכה במלחמה, איזה יתרון נוסף תנצל כדי להביא את שני הצדדים): ״ראשית, כל מי שבמועצת הביטחון, בכירים בישראל ונתניהו תמכו במתווה ההצעה. היחידים שרוצים להמשיך במלחמה הם חמאס. אנחנו התומכים הגדולים ביותר של ישראל, חמאס לא יכול להמשיך. הוא צריך להיות מנוטרל אבל צריך להיזהר באילו אמצעים משתמשים".

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
 

לאחר מכן, טראמפ התבקש להתייחס לפלישה לקפיטול בשישה לינואר, והציג שוב את ההסבר הרגיל שלו ואמר כי הוא אמר לתומכיו לצעוד "בדרכי שלום ופטריוטיות" לקפיטול. ביידן וטראמפ תוקפים אחד את השני. ביידן קורא לטראמפ ״עבריין״, וטראמפ מגיב כי הבן שלו (האנטר ביידן) הוא העבריין ושביידן אולי ״יהפוך לעבריין מורשע כשיסיים את תפקידו״. טראמפ יודע שהדרך הטובה ביותר לפגוע בביידן היא לפגוע במשפחתו.