המגזין TIME פרסם היום (שבת) דיווח אודות הפאניקה והפעולות בתוך המפלגה הדמוקרטית בליל העימות הנשיאותי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ, זאת בעקבות הופעתו הרעועה של הנשיא. בנוסף, פרסם המגזין הנחשב שער הממחיש את המצב במפלגה הדמוקרטית.

"כמו תאונת דרכים": בעולם הזדעזעו מהופעתו של ביידן, אך חוששים ממשהו אחר
זה אותו איש מהעימות? אמריקה בהלם מהנאום של ביידן אחרי המכה | צפו

שער הטיים לאחר העימות הנשיאותי (צילום: TIME)
שער הטיים לאחר העימות הנשיאותי (צילום: TIME)

לפי הדיווח, "פאניקה" היא לא מילה מספיק גדולה כדי לתאר את מה שעבר במפלגה הדמוקרטית בליל העימות. כמעט מיד לאחר סיום העימות, הדמוקרטים החלו לשאול האם וכיצד ניתן לשכנע את ביידן לפרוש. עוד דווח כי סגנית הנשיא, קמאלה האריס, עשתה סבב שיחות חירום אל תוך שעות הלילה המאוחרות במטרה להדוף עזיבה פוטנציאלית של פעילי המפלגה. למעשה, כל הצוות של ביידן בילה את השעות הקטנות אותו לילה במטרה לפעול ולמזער נזקים במיידי.

למעשה, חוקי המפלגה הדמוקרטית הופכים את פרישתו של הנשיא לכמעט בלתי אפשרית, אלא אם כן הוא יזוז הצידה מרצונו. אם ביידן בכל זאת יפרוש, יהיה כאוס בתוך המפלגה שלא נראה מאז 1968. המתמודדים הבולטים להחליף את הנשיא הם המושלים גרטשן ויטמר ממישיגן, גאווין ניוסום מקליפורניה וג'יי בי פריצקר מאילינוי.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

בתוך כך, מיד לאחר העימות פורסם ב"פוליטיקו" האמריקאי דיווח כי גורמים במפלגה הדמוקרטית שרויים ב"פאניקה" בעקבות הופעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הנשיאותי, לאחר שדיבר בקול צרוד. אם לא די בכך, ב-CNN דווח כי מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית האם לגשת לבית הלבן ולומר להם: "ביידן צריך לפרוש".

עם זאת, ממטה הקמפיין שלו נמסר כי הנשיא המכהן מתמודד עם הצטננות בימים האחרונים. קולו צרוד אפילו יותר מהרגיל. כתבים רבים המסקרים את האירוע התלוננו שהם לא שומעים מה ביידן אומר.