לפי סקר Morning Consult שפורסם באתר החדשות אקסיוס בקרב הנשאלים בעלי זכות בחירה, 60% אומרים כי ״בהחלט״ או ״כנראה״ צריך להחליף את הנשיא המכהן ג'ו ביידן כמועמד מטען המפלגה הדמוקרטית בעקבות הופעתו בעימות מול דונלד טראמפ ביום חמישי. 

כזכור, העימות הטלוויזיוני בין נשיא ארה"ב המכהן, ג'ו ביידן, לבין הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, נערך שלשום בלילה (בין חמישי לשישי שעון ישראל) והשפיע באופן משמעותי על המרוץ לנשיאות ארצות הברית. הופעתו העייפה והצרודה של ביידן הוגדרה כ"כישלון חרוץ" ובמפלגה הדמוקרטית עולים קולות רבים שחוששים מהמשך השתתפותו בקמפיין הבחירות. 

האריס עשתה שיחות חירום, פעילים שקלו לעזוב את ביידן: הדרמה לאחר העימות נחשפת  
פיגוע בסרביה: אדם ירה בחץ וקשת לעבר מאבטח בשגרירות ישראל

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

ממצאי הסקר, עליו השיבו 2,068 אנשים, הדהדו תגובות מגורמים במפלגה הדמוקרטית לגבי האפשרות להחליף את ביידן כמועמד הנשיאותי של המפלגה.

מקרב הבוחרים הדמוקרטים, 21% אומרים כי "בהחלט לא" צריך להחליף את ביידן בעוד 20% אומרים "כנראה שלא". כאשר התבקשו המשיבים לבחור בין ביידן לנשיא לשעבר טראמפ, 45% בחרו בנשיא ו-44% בחרו בנשיא לשעבר.

תוצאות סקר זה היו דומות לאלה מסקר שנערך לאחר הרשעתו הפלילית של טראמפ ב-34 עבירות של זיוף רשומות עסקיות הקשורות לתשלום דמי שתיקה בסך 130,000 דולר. עם זאת, רוב המשיבים - 57% מאלה שצפו בעימות - אמרו שטראמפ התעלה על ביידן. זה כולל 19% מהדמוקרטים, 60% מאלו שלא מזוהים עם מפלגה מסוימת ו-93% מהרפובליקנים.

דובר הקמפיין של ביידן, סת' שוסטר, ביקר את אופן הצגת תוצאות הסקר, שעדיין מראות שביידן מוביל על טראמפ בנקודה אחת, ואמר ש"ג'ו ביידן לא פורש".