האתר AXIOS חשף פרטים חדשים לגבי חייו של הנשיא ג'ו ביידן. על פי הדיווח, המגבלות של הנשיא האמריקאי מוכרות ולכן מאחר והנשיא "פעיל" יותר בין השעות 10:00-16:00, רבים מהאירועים הציבוריים שלו מול המצלמות נערכים בשעות אלו. 

מחוץ לטווח הזמן הזה או בזמן נסיעה לחו"ל, סביר יותר שביידן יסבול מבעיות מילוליות ויתעייף, כך אמרו עוזריו לאקסיוס וטענו שמאחר והעימות נערך בשעות הלילה, זו הסיבה שהנשיא המכהן נראה לא במיטבו. "פאניקה" היא לא מילה מספיק גדולה כדי לתאר את מה שעבר במפלגה הדמוקרטית בליל העימות.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

60% מהאמריקאים רוצים שביידן יסיר את מועמדותו | סקר
"כמו תאונת דרכים": בעולם הזדעזעו מהופעתו של ביידן, אך חוששים ממשהו אחר

כמעט מיד לאחר סיום העימות, הדמוקרטים החלו לשאול האם וכיצד ניתן לשכנע את ביידן לפרוש. עוד דווח כי סגנית הנשיא, קמאלה האריס, עשתה סבב שיחות חירום אל תוך שעות הלילה המאוחרות במטרה להדוף עזיבה פוטנציאלית של פעילי המפלגה. למעשה, כל הצוות של ביידן בילה את השעות הקטנות אותו לילה במטרה לפעול ולמזער נזקים במיידי.

חוקי המפלגה הדמוקרטית הופכים את פרישתו של הנשיא לכמעט בלתי אפשרית, אלא אם כן הוא יזוז הצידה מרצונו. אם ביידן בכל זאת יפרוש, יהיה כאוס בתוך המפלגה שלא נראה מאז 1968. המתמודדים הבולטים להחליף את הנשיא הם המושלים גרטשן ויטמר ממישיגן, גאווין ניוסום מקליפורניה וג'יי בי פריצקר מאילינוי.