פרופ' יעל שטרנהל, ראש התוכנית ללימודים אמריקניים באוניברסיטת ת"א, שוחחה הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה להופעה הכושלת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות הפומבי מול דונלד טראמפ.

שטרנהל פתחה ואמרה: "יש עכשיו דילמה שנוגעת למפלגה דמוקרטית אבל לא למעגל של ביידן עצמו, שכהרגלו נראה בטוח ומשוכנע בצדקת דרכו. אשתו ג'יל יצאה לראות בוחרים. מבחינתם עולם כמנהגו נוהג. הוא תמיד נעמד שוב על הרגליים. הוא בסוף מימש את שאיפת חייו והפך להיות נשיא ארה"ב".

"התסכול מרקיע שחקים": בבית הלבן נערכים לביקור נתניהו בארה"ב
יו"ר האופוזיציה בטורקיה: "חמאס ירה על יהודים ישנים בלילה - הוא ארגון טרור"

"צריך לחלק את הדיון למה קורה במעגל שלו ומה שקורה מחוץ", ציינה, "גם אצל תורמים דמוקרטיים היו דיווחים על שיחות קשות לגבי השאלה האם זו תוכנית שאפשר להמשיך איתה, או האם צריך להתחיל להפעיל לחץ על ביידן לפרוש. למרות שהמפלגה התגייסה להגן עליו, הניו יורק טיימס, הזרוע העיתונאית שלה יצאה חד משמעית נגד ביידן. כרגע הדברים לא יציבים". 

"אני לא מעריכה מה יהיה. הבעיה של המפלגה הדמוקרטית זה שאין יורש או יורשת מובנים מאליהם, ולכן השאלה היא מי ייכנס לנעליים הללו. האריס, מסיבות מבניות, היא לא מועמדת שיכולה לזכות בבחירות. אני לא רואה את אמריקה מצביעה לטובת אישה שחורה. יש אנשים צעירים במפלגה הדמוקרטית, מושלים שהם בחירה מובנת מאליה, אבל אף אחד מהם לא בשל ברמה הלאומית", סיכמה. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM