עודד עילם, בכיר לשעבר במוסד, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM והתייחס להשלכות הנגזרות מכישלונו של ביידן בעימות הפומבי מול טראמפ ולהסלמה האפשרית בצפון.

עילם פתח ואמר: "האמריקנים פעם אחר פעם, למרות שאני לא חושב שהם אנטי ישראלים, ביידן הוא אדם שלבו במקום הנכון, הממשל שוגה בהבנת המרחב בו אנו נמצאים, ונמצא במערכת אוטופית לחלוטין. ה'דונט' המפורסם שעשה ביידן לאיראנים לא הזיז להם במאומה. הם תקפו, והתגובה האמריקנית הייתה שהממשל מוציא תנחומים למותו של ראיסי. הממשל האמריקני מגלה רפיסות חוזרת ונשנית שנותנת את אותותיה גם במו"מ שמתקיים".

הקלפים של ישראל הודלפו לנסראללה: בעולם חשפו את הבלוף של מלחמה כוללת
ממשלה ימנית קיצונית ראשונה מאז מלחה"ע השניה? הבחירות בצרפת יצאו לדרך

"כל פעם שחמאס לא מקבל את העמדה הישראלית אנחנו נאלצים לחזור אחורה עוד שני צעדים. קשה לי לראות סיטואציה בה חמאס יאפשר לנו לסגת במסגרת הסכם כזה או אחר מבלי לסגת מציר פילדלפי", ציין, "אני יכול לשער כשאמריקה חלשה, הציר מתחזק. העימות הזה מאוד משמעותי. ראיתי את ההופעה של ביידן באטלנטה, שם הוא היה אחר. היה מעולה. אותו צוות שייעץ לו ללכת לעימות זה בדיוק אותו צוות שמעצב את המדיניות של אמריקה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף כי "הסיפור הלבנוני מעניין. כל ארבעת השחקנים הראשיים, ארה"ב, לבנון, חיזבאללה וישראל, לא רוצים מלחמה. מי שהכי לא רוצה מלחמה זה נסראללה שנכנס לסיטואציה במצב קשה ביותר גם כלכלית וגם מבחינת הלגיטימציה שלו מתוך לבנון עצמה. הוא בטח לא רוצה להקריב את העדה השיעית על מזבח הסונים שנואי נפשו".

"כל ארבעת השחקנים לא רוצים מלחמה, מספיק שטיל תועה עושה שמות בישראל ואנחנו בסיטואציה אחרת. נסראללה מחכה לרגע בו סינוואר יחתום על הסכם, לדעתי הם מעבירים לו מסרים לחתום. גם אם זה לא יקרה, הסיכוי למלחמה כוללת הולך ופוחת אל מול הסיכוי להסדרה. האם הסדרה טובה לישראל בהסתמך על המצב הנתון? זו שאלה אחרת", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM