בעקבות העימות הטלוויזיוני שנערך בין שני המתמודדים לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, בסוף השבוע החולף, בו נחל הנשיא המכהן ביידן מפלה קשה, סקר שפורסם היום (ראשון) ברשת CBS news מבשר רעות ביחס למועמדותו: שלושה מכל ארבעה משיבים חושבים שביידן לא היה צריך לרוץ מלכתחילה. מדובר בעלייה משמעותית בעמדה זו ביחס לפברואר. 

עוד עולה מהסקר: 72% חושבים כי לביידן חסרים הכישורים הקוגניטיביים הדרושים על מנת לכהן כנשיא בשנית, זאת לעומת 49% משיבים שחושבים כך על יריבו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. 

הסונים מחככים ידיים: חיזבאללה חושש ממלחמה ולא בגלל ישראל  
שובר שוויון אווירי: המטוס שמדיר שינה מעיני האיראנים בדרכו לישראל  

מתוך המשיבים שמזדהים כדמוקרטים, ניתן לראות ירידה של 10% במשיבים שמאמינים כי ביידן צריך לרוץ לנשיאות כעת ביחס לחודש פברואר האחרון - בפברואר 64% מהמשיבים האמינו כי הוא צריך לרוץ, ואילו כעת, רק 54% חושבים כך. 

הסיבות לחוסר האמון הגובר בביידן הוגדרו על ידי רשת CBS כ"טרגיות" - מתוך המשיבים שחושבים כי ביידןלא צריך לרוץ כעת, 86% מאמינים כי הוא לא צריך לרוץ מפאת גילו, 71% חוששים מההחלטות שהוא עשוי לבצע, 66% מאוכזבים מביצועיו כנשיא בהווה ו-59% לא מאמינים ביכולתו להעמיד קמפיין אפקטיבי. 

למרות הפער במוניטין האמינות בין המועמדים, נראה כי הציבור האמריקאי חושב בסך הכל ששניהם לא דוברי אמת. כשנשאלו מי מהמתמודדים אמר אמת בעימות הטלויזיוני שנערך בסוף השבוע, רק 40% מהמשיבים העידו כי האמינו שג'ו ביידן דיבר אמת ו-32% העידו כי הם חושבים שטראמפ דיבר אמת. 

45% מהמשיבים על הסקר מאמינים ששלטון טראמפ ייטיב עימם כלכלית, בעוד 19% בלבד מאמינים כך לגבי שלטון ביידן. 

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

וביחס לשאלה מה צריך לקרות מכאן, למרות הנתונים המדאיגים עבור ביידן, נראה כי מרבית המצביעים הדמוקרטיים עדיין מאמינים שהוא צריך לרוץ לנשיאות: 55% השיבו כי הוא צריך להמשיך בקמפיין ואילו 45% השיבו כי הוא לפנות את מקומו. 

ברשת NBC דווח הלילה כי ביידן יקיים היום דיון עם בני משפחתו - רעייתו ג'יל, הילדים והנכדים - בשאלה האם לפרוש, זאת על אף שבסוף השבוע הצהיר כי אין בכוונתו לעשות זאת. כזכור, ביידן הופיע בערב שישי בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, והתייחס לראשונה למפלה שנחל לאחר הופעתו החלשה בעימות מול המועמד שמולו, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.