גורם בבית הלבן אמר הערב (שלישי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יקיים מחר פגישה עם מושלים דמוקרטים, על רקע הופעתו החלשה והמגומגמת בעימות הטלוויזיוני מול המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ.

על פי הדיווח ב"רויטרס", בפגישה, שתתקיים בבית הלבן, אך עשויה להיות ברובה וירטואלית עם מושלים שישתתפו בה מרחוק באמצעות הזום, תינתן לנשיא הזדמנות להוכיח כי הוא בריא בנפשו ובגופו למרות הופעתו הכושלת והמדאיגה בעימות.

סערת תחקיר ה"ניו יורק טיימס": זה מה שבאמת קורה בצה"ל | אבי אשכנזי
בגלל עוצמה יהודית: לפיד איים בווטו נגד חוק שהעלתה המפלגה שלו | פרסום ראשון

מקור אחר אמר שביידן ייפגש השבוע גם עם מנהיגים מגבעת הקפיטול, כשהוא מבקש לחזק את התמיכה בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית ולבלום את הדיבורים לפיהם עליו לפרוש ולפנות את המקום למועמד חדש.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

הפגישות הן, כאמור, חלק מניסיון לייצב את מעמדו של הנשיא לאחר העימות הטלוויזיוני באטלנטה. לפי הדיווח הצוות של ביידן קיים שיחות טלפון אתמול ושלשום עם מממנים חשובים בקמפיין הבחירות, שהעלו את השאלה אם הדמוקרט בן ה-81 צריך להישאר במירוץ לנשיאות.

 
מקורות יודעי דבר שצוטטו ברשת CBS חשפו כי חברי איגוד המושלים הדמוקרטים קיימו שיחת טלפון בנוגע להופעתו של ביידן בעימות, כמו גם לחששות מכך שהוא לא יעשה מספיק כדי ליצור קשר עם מושלים במהלך קמפיין הבחירות. "הם היו רוצים לשמוע ממנו ישירות", שיתף אחד המקורות.