סקר חדש של CNN שהתפרסם היום (שלישי) מצביע על מגמה מדאיגה עבור הנשיא ג'ו ביידן ומפלגתו הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024.

אחרי הופעתו הכושלת בעימות: ביידן ינסה להוכיח למושלים דמוקרטים כי הוא כשיר
לזה לא ציפינו: באיראן משתמשים במאמר שפורסם במעריב כדי לנגח את המועמד לנשיאות

ע"פ הסקר, 75% מהבוחרים האמריקאים סבורים כי למפלגה הדמוקרטית יהיו סיכויים טובים יותר לשמור על הנשיאות עם מועמד אחר מלבד ביידן.
בעימות ישיר בין המועמדים המובילים, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מקדים את ביידן ב-6 נקודות אחוז (49% לעומת 43%). שיעור התמיכה בביידן ירד לשפל חדש של 36% בלבד.

סגנית הנשיא קמלה האריס מציגה תוצאה טובה יותר מול טראמפ, עם פער של 2% בלבד לטובת טראמפ (47% לעומת 45%). מועמדים דמוקרטים אחרים שהוזכרו, כמו מושל קליפורניה גווין ניוסום ושר התחבורה פיט בוטיג'ג', מפגרים אחרי טראמפ בשיעורים דומים לאלה של ביידן.

רוב הדמוקרטים (56%) מאמינים כי למפלגה יהיו סיכויים טובים יותר עם מועמד אחר מלבד ביידן. לעומת זאת, 83% מהרפובליקנים סבורים כי טראמפ הוא המועמד הטוב ביותר למפלגתם. ביידן מתמודד עם ביקורת קשה על תפקודו, כאשר 45% מהנשאלים הביעו אי-שביעות רצון חריפה מתפקודו.

הסקר מצביע על אתגרים משמעותיים העומדים בפני ביידן בניסיונו להיבחר מחדש, ועל יתרון מתמשך לטראמפ בקרב הבוחרים האמריקאים. עם זאת, המירוץ לנשיאות עדיין ארוך, וייתכנו שינויים משמעותיים עד לבחירות בנובמבר 2024.