העיתון הערבי "אל-ג'דיד" הפרו-קאטרי, דיווח הלילה (רביעי) כי יועצת התקשורת של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, לונא א-שבל, עברה אתמול תאונת דרכים בדמשק ומתה מפצעיה.

עם זאת, מדיווח העיתון הקטארי כי למעשה מדובר בתאונה מכוונת, משמע ניסיון לחסל אותה. על פי הדיווח, רכב משוריין הוא זה שפגע במכוניתה של לונה אל-שבאל, והנהג נעצר. תחילה, פונתה היועצת לבית החולים כשהיא במצב קשה וסבלה מדימום מוחי חמור, אולם לאחר מכן מצבה התדרדר והרופאים קבעו את מותה. 

הגזרה הרדומה מתעוררת: בשורות מדאיגות לישראל מכיוון סוריה
חסר תקדים: תביעה הוגשה נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה בשל הדבר הבא

לונא א-שבל (צילום: רשתות ערביות)
לונא א-שבל (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, המשטר בדמשק הודיע לאחרונה על שינויים במערך הצבאי של סוריה. למעשה, ישוחררו ממילואים עשרות אלפי חיילים החל מיולי השנה בשלב הראשון, לאור העובדה שרוב הקרבות במדינה כבר הסתיימו. בהודעה של הצבא הסורי נאמר כי המטרה ברפורמה היא לשמור על מוכנותו של הצבא למלחמה, אך נראה כי התוצאה עלולה להיות בלתי צפויה ואף לשנות את אופיו ודמותו של הצבא הסורי כפי שהכרנו אותו בעשורים האחרונים.

אחת הסיבות לשינוי בצבא היא המשבר הכלכלי החמור. רפורמות נוספות בצבא קשורות לחסכון בהוצאות על ידי איחוד מספר חילות בעלי תפקוד או משימה דומה, כגון מנהלת התעבורה ומנהלת הרכבים.

הצבא הסורי, אחרי העשור המדמם של מלחמת האזרחים, שחוק ומרושש. הפתרון שמצא בזמנו אסד למחסור החמור בחיילים עלה לו ביוקר. איראן שלחה לעזרת המשטר הסורי עשרות אלפי לוחמים המאומנים ע"י משמרות המהפכה - מיליציות שיעיות מלבנון, עיראק, פקיסטן ואפגניסטן.