ארגון הטרור חמאס הודיע כי ראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, קיים אתמול (רביעי) פגישות עם המתווכים מקטאר ומצרים במטרה להגיע להסכם שיביא לסיום המלחמה ברצועת עזה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

עוד דווח כי התנהלו מגעים בין ראש התנועה לגורמים רשמיים בטורקיה בנוגע להתפתחויות האחרונות, זאת בהתייחס לתוכנית הפסקת האש שהציע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בחודש שעבר.

תם עידן ביידן? לאחר ההופעה ההרסנית באטלנטה, הנשיא שוקל לפרוש לצמיתות
רב חרדי הותקף מילולית בעת מסע בחירות בבריטניה

בתוך כך, מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, דן אתמול עם שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, על ההתפתחויות האחרונות באזור, ובראשן המצב ברצועת עזה. סוכנות הידיעות הסעודית SPA דיווחה כי השניים דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה האזורית.

מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר בתגובה להתפתחויות האחרונות: "לא נאפשר לשרים בממשלה לחבל בעסקה נוספת. מדובר באתוס ישראלי ובערך אנושי עליון שלא משאירים אף אחד מאחור. הממשלה נמצאת במבחן המוסרי העליון של כהונתה: המשך ההפקרה או פעולה נחושה להצלה והשבה. החזרה מלאה של החטופים או שכל אזרחי מדינת ישראל יצאו לכבישים ולצמתים".

המחאה נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, משרד ראש הממשלה בשם המוסד אישר אתמול כי המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה העסקה. "ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה" נמסר. גורמים במערכת הביטחון הביעו אופטימיות זהירה בעקבות תשובת חמאס.

גורמים בצה״ל אומרים כי חמאס נמצא כרגע במצב בעייתי מאוד. ערב הכניסה לרפיח הוא סבר כי הפעולה ברפיח תביא ללחץ בינלאומי על ישראל עם פגיעה באזרחים בלתי מעורבים. בפועל הלחץ הזה התהפך על חמאס.

הפעולה התקדמה במהירות ונהרגו לו 900 מחבלים ברפיח, הוא איבד את הנכסים האסטרטגיים שלו שהמרכזיים הם יכולות היצור, המנהרות, ציר פלדלפי ומעבר רפיח. חמאס מבין כי ישראל מתכוונת לפעול על ציר פילדלפי שהוא כרגע מנוף משמעותי כלפיו. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס מבין את המהלכים שנוצרו.