הקולות הקוראים לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן , לפרוש מתפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ולאפשר למישהו אחר להתמודד מול טראמפ. 

כעת גם שער העיתון הבריטי "אקונומיסט" מצטרף לקריאה עם איור חסר תקדים - הליכון עם חותם הנשיאות האמריקני עליו כשלצידו כתוב "זו לא דרך לנהל מדינה". "אי אפשר להאשים את ביידן בזה שכוחותיו אוזלים. אך הוא אשם בהתעקשותו, שמגובה על ידי משפחתו והאליטה הדמוקרטית, שהוא עדיין כשיר למשרה הקשה ביותר בעולם", נכתב במאמר. 

עוד נכתב כי "על ביידן לפרוש מהמרוץ. בדרך זו, הבחירות ירעננו את הגוף הפוליטי. ערך הדמוקטיה הוא שהבוחרים יכולים לבחור את השליטים עליהם, אך מר ביידן ומר טראמפ מציעים להם בחירה בין מי שלא מסוגל לשלוט לבין מי שאסור לו לשלוט".

הדמוקרטים כבר נערכים: זו מחליפתו המסתמנת של ביידן בבחירות לנשיאות
"ביידן? בעטתי בערימת חרא"; "קמלה פאקינג רעה": התיעוד המסעיר של טראמפ | צפו

כזכור, אתמול דווח  בעיתון "ניו יורק טיימס" כי נשיא ארה"ב אמר לאחד מבני בריתו כי הוא שוקל האם להמשיך במרוץ לנשיאות. במקביל, מקורות אמרו לחדשות ABC כי הנשיא ביידן הודהכי הימים הקרובים הם קריטיים כדי לקבוע אם הוא יכול להישאר במרוץ לקדנציה שנייה. על פי הדיווח, הוא אמר באופן פרטי לפחות לשני אנשים הקרובים אליו בימים האחרונים שהוא מזהה עד כמה המצב הפוליטי שלו קשה.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

 אדם המקורב לנשיא אומר שהוא מבין את ההימור בבחירות האלה ואת החשיבות של להביס את טראמפ והמשיך להתעקש שהוא מוכן לרגע הזה. "לא הייתי רץ שוב אם לא הייתי מאמין בכל הלב והנשמה שאני יכול לעשות את העבודה הזו", אמר ביידן בצפון קרוליינה לאחר העימות.

"הטענה הזו שקרית לחלוטין. אם הניו יורק טיימס היה מספק לנו יותר מ-7 דקות להגיב, היינו אומרים להם זאת", אמר סגן מזכיר העיתונות בבית הלבן, אנדרו בייטס.