קיר סטארמר, ראש הממשלה הנבחר בבריטניה, נכנס לפוליטיקה הבריטית לפני כתשע שנים. בחודש אפריל 2020 נבחר להחליף את מנהיג מפלגת הלייבור דאז, ג'רמי קורבין, שהתפטר מתפקידו בעקבות התבוסה הדרמטית בבחירות.

סטארמר, ראש מפלגת הלייבור שנחשבת לשמאל הבריטי, נמנע מגמתית מלהציג מצע ברור. בהקשר הישראלי, סטארמר נשוי ליהודייה ומגדיר עצמו כציוני, אולם בעבר התבטא בכך שייבחן מחדש את הסכמי רכישות הנשק בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים שערך לפני כחודש אמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ובהפסקת אש מידית ברצועת עזה.

בתחילת קמפיין הבחירות התייחס סטארמר לשש נקודות מפתח: יציבות כלכלית, הורדת זמן ההמתנה לשירותי ה- NHS (שירותי הבריאות הציבוריים) הקמת משמר גבול חדש (ניסיון לבלום את הגעתם של מבקשי מקלט דרך תעלת למנאש), הקמת חברת אנרגיה בבעלות המדינה, ולהפסיק את השימוש בחשמל המופק מדלק מאובנים עד 2030. הנקודה החמישית והשישית היא ״טיפול בתופעות אנטי-סוציאליות״ ולבסוף, גיוס 6,500 מורים חדשים באמצעות הטלת מסים על בתי ספר פרטיים.

לפני כחודש נערך עימות סוער בינו לבין ראש הממשלה היוצא רישי סונאק, שם היה ניתן להיחשף לחלק מעמדותיו בנושאים השונים. מיד עם תחילת העימות טען ראש הממשלה היוצא סונאק כי יריבו יעלה את המיסים ב- 2,000 ליש״ט אם ינצח בבחירות, טענה שחזר עליה מספר פעמים, מה שלבסוף ׳זיכה׳ סטארמר בתגובה ״בולשיט מוחלט״. סונאק גם תקף את סטארמר על כך ש״אין לו תוכנית״ ולו יש ודחק בו להציג את תוכניתו למדינה במילים: ״לי יש תוכנית למדינה הזו, אולי לא כולם יאהבו אותה, אבל יש לי אחת. מה לך יש?״.