הבחירות בבריטניה: לאחר הניצחון המוחץ שרשמה מפלגת הלייבור בראשות קיר סטארמר, אשתו היהודייה, ויקטוריה סטארמר, בדרך להפוך לגברת הראשונה של בריטניה.

ויקטוריה סטארמר נולדה בלונדון לאבא ממוצא פולני-יהודי ואמא שהתגיירה עם נישואיה, כאשר הקשר היהודי מילא תפקיד משמעותי בעיצוב ערכיה והשקפתה. משמירת שבת באופן קבוע ועד לשמירה על קשרים חזקים עם הקהילה היהודית.

פאדיחה בשידור חי: ביידן מכנה עצמו "אישה שחורה" | האזינו
הראשונה אי פעם: ההישג המפוקפק של ליז טראס בבחירות בבריטניה

בבית משפחת סטארמר נוהגים לשמור על מסורות יהודיות באופן פעיל. למרות העובדה כי קיר אתאיסט, המשפחה שומרת שבת באופן קבוע. בראיון ל-The Jewish Chronicle סיפר קיר: "כל שבוע יש חלה, ואנחנו אומרים קידוש", והדגיש את חשיבות הטקסים הללו כחלק מחיי המשפחה שלהם.

מנהיג הלייבור הבריטי קיר סטארמר (צילום: רויטרס)
מנהיג הלייבור הבריטי קיר סטארמר (צילום: רויטרס)

העובדה כי אשת ראש הממשלה הנכנס בבריטניה היא אישה יהודייה, רלוונטית במיוחד לאור האשמות באנטישמיות שהופנו כלפי מפלגת הלייבור לאחרונה. מנהיג המפלגה קיר סטארמר הבהיר כי מחויבותו להתמודד עם האנטישמיות במפלגת הלייבור היא עניין עקרוני וערכי.

סטארמר, ראש מפלגת הלייבור שנחשבת לשמאל הבריטי, נמנע מגמתית מלהציג מצע ברור. בהקשר הישראלי, קיר סטארמר מגדיר עצמו כציוני, אולם בעבר התבטא בכך שייבחן מחדש את הסכמי רכישות הנשק בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים שערך לפני כחודש אמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות ובהפסקת אש מידית ברצועת עזה.