על רקע ההיחלשות של ג'ו ביידן בסקרים, בעקבות כשלונו בעימות הטלויזיוני מול דונלד טראמפ, נשאלת השאלה מדוע הנשיא הדמוקרטי לשעבר ברק אובמה, שביידן שירת כסגנו במשך שנים ארוכות, לא נחלץ לעזרתו באופן בולט ומובהק יותר. שהרי, השניים ידועים כמקורבים, בעלי יחסים חמים וקרובים, ומשפחותיהן נחשבות לחברות. 

לפי פרסום אתר החדשות הבריטי "הטלגרף" היום (שבת), מתחת לפני השטח נרקמת עלילת משנה שמשנה את התמונה בין המשפחות. הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה, הביעה בשבועות האחרונים דאגה מיחסה של משפחת ביידן לגרושתו של האנטר ביידן, בנו של ג'ו, שהורשע בחודש שעבר ברכישת נשק תוך התמכרות פעילה לסמים. 

רגע לפני פתיחת הקליפות: בשורה קשה לימין הקיצוני בצרפת  
הבחירות לנשיאות באיראן: ניצחון למועמד המתון מסעוד פזשכיאן

מישל אובמה, ברק אובמה, ג'ו ביידן, ג'יל ביידן  (צילום: רויטרס)
מישל אובמה, ברק אובמה, ג'ו ביידן, ג'יל ביידן (צילום: רויטרס)

לפי הפרסום, זו הסיבה שמישל אובמה, שנותרה פופולארית מאוד בקרב הדמוקרטים בארצות הברית  ומהווה דמות בעלת כוח במערכה הפוליטית, לא מוכנה לתמוך בג'ו ביידן באופן גלוי. מישל אובמה התקרבה מאוד לגרושתו של האנטר ביידן, קתלין בולה, שהייתה נשואה לו במשך 24 שנים, ונאלצה להתמודד עם גירושים מורכבים, בשל התמכרותו של בעלה לשעבר לסמים וכן בשל ידיעות על חוסר נאמנות מצידו. 

האנטר ביידן ואשתו מליסה כהן ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
האנטר ביידן ואשתו מליסה כהן ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

לפי הדיווחים, מישל אובמה התרשמה לרעה מהאופן בו משפחת ביידן זנחה לכאורה את קתרין בולה בעת הגירושים של השניים, וכן מיחס המשפחה לבתו בת החמש של האנטר, נאייבי ג'ואן רוברטס. אמה של נאייבי, לנדן רוברטס, האשימה את הביידנים בהדרת בתה, כאשר הנשיא הסכים להכיר בה כנכדתו השביעית רק לפני שנה.