ראש אגף המודיעין במחלקת המדינה האמריקאית ברט הולמגרן הזהיר בריאיון ל"וושינגטון פוסט" כי המלחמה בעזה דווקא מסייעת לארגוני הטרור ברחבי העולם ומספקת "השראה לבודדים" שזועמים על על תמיכת ארה"ב בישראל.

 "כבר ראינו את זה מתרחש במידה מסוימת באירופה", אמר הולמגרן, בהתייחסו למעצרים של אנשים בגרמניה ובהולנד שהואשמו בתכנון התקפות על אתרים יהודיים". לדבריו, מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "הייתה, עודנה ותהיה אירוע דורי שארגוני טרור במזרח התיכון וברחבי העולם משתמשים בו כהזדמנות גיוס".

מבצע משטרתי נרחב: המאבק של גרמניה בחמאס עולה מדרגה
חמאס מאיים על אירופה: סוכלו פיגועים בגרמניה ובדנמרק

הולמגרן הפיץ את האזהרה הזו בזמן שהוא מתכונן להיות המנהל בפועל של המרכז הלאומי ללוחמה בטרור (NCTC), ארגון ממשלתי האחראי לתיאום מאמצי הלחימה בטרור הלאומי והבינלאומי. הולמגרן פיקח על לשכת המודיעין של מחלקת המדינה בזמן שזו שקועה במלחמות באוקראינה ובעזה, כמו גם במגוון מתרחב של איומים ממעצמות כמו סין ורוסיה, ומארגוני טרור כמו אל-קאעידה וארגונים המסונפים לדאע"ש. 

כך לדוגמא, בדו"ח שפורסם לפני כשבועיים בגרמניה עלה כי מאז 7 באוקטובר והמלחמה בעזה חלה עלייה חמורה במקרי אלימות אנטי-ישראליים ואנטישמיים. בעוד שבאוקטובר 2022 נרשמו 208 תקריות על רקע אנטישמי, הרי שבאוקטובר 2023 נרשמו 1,342 תקריות על רקע כזה. שרת הפנים ננסי פייזר וראש שירותי ביון הפנים תומאס הלדנוונג  התריעו כי גרמניה נמצאת תחת סכנה גדולה מפני מתקפה ג'יהאדיסטית.

ניידת משטרה בגרמניה (ארכיון) (צילום: רויטרס)
ניידת משטרה בגרמניה (ארכיון) (צילום: רויטרס)

בסוף חודש מאי נחשף כי חמאס תכנן פיגוע נגד שגרירות ישראל בברלין ובבסיס צבאי של ארה"ב. לפי התחקיר של העיתון הגרמני "וולט אם זונטאג", הכוונה הייתה להעביר את חומרי הנשק לברלין לצורך פיגועים אפשריים – והפקודה הגיעה מההנהגה הצבאית של חמאס בלבנון. במסגרת הפרשה נעצרו  ארבעה פעילי חמאס. באותו מבצע מעצרים  נלכדו שבעה חשודים שתכננו מתקפות טרור נגד יעדים יהודיים או ישראליים.