קואליצית הימין החדשה של ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, השיגה את המכסה הדרוש כדי להפוך לגוש רשמי בפרלמנט האירופי, זאת לאחר שמפלגת הימין הקיצוני "פלאמס בלאנג" הבלגית הודיעה על הצטרפותה לקבוצה שמכונה "פטריוטים למען אירופה".

הכרזת המפלגה הבלגית במוצאי שבת היא חלק מתגובת דומינו של מפלגות ימניות־קיצוניות נוספות באירופה, כמו מפלגת הימין הקיצוני ההולנדי; ומפלגת הימין הקיצוני הספרדית, vox; ביום שישי. סך כל המפלגות החברות בגוש "פטריוטים למען אירופה" עומד על שבע.

אחרי ניצחון הולנד על טורקיה: ההטרלה של וילדרס לארדואן
בצוותו של ביידן תוהים: האם מצבו הבריאותי הוסתר מהם במכוון? | דיווח

משמעות הדבר היא שהברית עומדת בתנאים להקמת קבוצה חדשה רשמית בקצה הימני של הפרלמנט האירופי. כללי האסיפה דורשים שקבוצה רשמית תכלול 23 חברי פרלמנט אירופי משבע מדינות. קבוצות רשמיות של מפלגות זוכות ליתרונות כספיים ופרוצדורליים בפרלמנט האירופי. רה"מ הונגריה אורבן כבר השיג את המספר הדרוש וכעת מצטרפות בלגיה, ספרד והולנד לנוכחות בגוש והן מפלגות הימין מהונגריה, אוסטריה, פורטוגל וצ׳כיה.

"הפטריוטים למען אירופה ממשיכים לצמוח עם התוספת האחרונה, פלאמס בלאנג הבלגית", צייץ זולטן קובאץ', דובר יחסי החוץ של אורבן, אמש. "כמפלגות ימין, פטריוטיות ולאומניות, אנו עומדים איתנים יחד באירופה", אמר יו"ר פלאמס בלאנג, טום ואן גריקן, בהצהרה. "יש לנו יותר מן המשותף מאשר מה שמפריד בינינו".  

מנהיג מפלגת וֹוקס הספרדית, סנטיאגו אבסקל, אמר לכלי התקשורת הספרדי "לה גאסטה" ביום שישי כי מפלגתו תצטרף לברית של אורבן, ותפרוש מגוש השמרנים והרפורמיסטים האירופיים של ראשת ממשלת איטליה, ג׳ורג׳ה מלוני. חירט וילדרס ההולנדי אמר כי מפלגת החירות שלו מעוניינת להצטרף ל"פטריוטים למען אירופה" כדי "להגן על המורשת היהודית-נוצרית שלנו. ועל משפחותינו".