הראיון של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסוף השבוע לרשת ABC והאירועים בימים שלאחר הופעתו המדשדשת בעימות לא הרגיעו את חששותיהם של כמה מגדולי התורמים של המפלגה הדמוקרטית.

 מייסד ומנכ"ל חברת נטפליקס ריד הייסטינגס קרא לביידן לפרוש מהמרוץ. "ביידן למרבה הצער בהכחשה לגבי מצבו הנפשי. הוא צריך לזוז הצידה כדי לתת למנהיג דמוקרטי נמרץ לנצח את טראמפ", אמר. מנכ"ל PayPal לשעבר, ביל האריס, שתרם 620 אלף דולר לביידן ב-2020, אמר שהוא "נראה זקן" בראיון וזה עלול להרחיק את המצביעים הדמוקרטיים.

רק אלוהים יעצור אותו? זה מה שגורם לביידן להמשיך לרוץ למרות הירידה בסקרים
חילוף מנצח? פרישת ביידן עשוי לסלול את דרכו של טראמפ לבית הלבן

האריס הוסיף כי הוא מאמין שהצורך שבידן יפרוש הוא "בלתי נמנע". לפני הראיון, האריס הכריז שיממן כשני מיליון דולר בשביל "סדרה של דיונים בין מועמדים בולטים מהם יצא המועמד הדמוקרטי לנשיאות במקום ביידן". "אני חושב שכמעט כל מי שהיה ראה את הראיון ואת העימות ברור שהצורך שביידן יפרוש הוא בלתי נמנע. ולכן מה שאנחנו צריכים לחשוב עליו הוא מה הצעד הבא? " אמר.

ריד הייסטינגס (צילום: REUTERS/David Swanson)
ריד הייסטינגס (צילום: REUTERS/David Swanson)

וויטני טילסון, משקיע שאמר שהוא תרם יותר מ-100 אלף דולר בשנה לדמוקרטים במשך שנים רבות, אמר כי "אפילו ראיון גדול אחד לא ישנה את דעתי שאין זה סביר שהוא יוכל לנצח את דונלד טראמפ בנובמבר".

"כולנו עומדים מהצד כדי לראות מה קורה. אפילו לאנשים העשירים ביותר יש מגבלות על כסף", אמר. "זה עוד אינדיקציה שלמרות שהוא אדם נפלא עם רקורד אדיר והוא נשיא נהדר הוא לא במצב להתמודד עם קשיחות הנשיאות עוד ארבע שנים", הוסיף. המיליארדר ואיל הנדל"ן של לוס אנג'לס ריק קרסו אמר "בתקופה קריטית זו, בבחירות החיוניות הללו, פרישה עבור הנשיא ביידן היא הדבר הנכון לעשות".

חלק מהתורמים הדמוקרטיים לא סתם קוראים לנשיא לזוז הצידה, הם מסרבים לתרום אגורה נוספת עד שהוא יעשה זאת. דיימון לינדלוף, תסריטאי הוליוודי שידוע בעיקר כאחד מיוצרי הסדרה "אבודים" והשתתף בגיוס התרומות של ביידן בהוליווד בחודש שעבר, אמר לרשת ABC כי השבוע של ביידן לאחר הדיון "הוא לא אסון, אלא טרגדיה. אם אלוהים הכל יכול הוא היחיד שיכול לשכנע את הנשיא לזוז הצידה בחן, כולנו צריכים ללכת לכנסיות, למקדשים ולמסגדים שלנו ולהתחיל להתפלל".

עם זאת, במכתב ששלח ביידן דמוקרטים בקונגרס חזר ואמר כי הוא "מחוייב להישאר במרוץ" למרות החששות הגוברים והאיומים כאמור מצד התורמים הגדולים ביותר. 

ביידן כתב במכתב בן שני העמודים כי למפלגה יש "תפקיד אחד, שהוא להביס את טראמפ בנובמבר. יש לנו 42 ימים לוועידה הדמוקרטית ו-119 ימים לבחירות הכלליות. כל היחלשות בנחישות או חוסר בהירות לגבי המשימה שלפנינו רק עוזרת לטראמפ ופוגעת בנו. הגיע הזמן להתאחד, להתקדם כמפלגה מאוחדת ולהביס את טראמפ. לא אכפת לי ממה שהעשירים אומרים, אכפת לי ממה שאמריקאים רגילים אומרים".