אוניברסיטת קולומביה אחוזת סערה מזה חודשים, בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניות הקוראות לסיום המלחמה ולניתוק קשרים כלכליים עם ישראל. היום (שני) הודיעה האוניברסיטה על השעייתם של שלושה חברי סגל בכירים, בעקבות התכתבויות שנחשפו שתוארו כמטרידות ו"נגועות בסממנים אנטישמיים".

ההתכתבויות המדוברות התרחשו בחודש מאי, במהלך מפגש של הקהילה היהודית בקמפוס שעסק בהתגברות האנטישמיות בעולם. אדם שישב מאחורי אחת הבכירות שהיו מעורבות בשיחה, צילם את המסך שלה והדליף את התמונות לאתר אמריקאי שמרני – שפרסם אותם.

ישראלית שלומדת באוניברסיטת קולומביה: "חיינו הפכו להזויים"
אוניברסיטת קולומביה העניקה פרס יוקרתי למדען ישראלי מאוניברסיטת בן-גוריון

במהלך הפאנל, טען אחד הבכירים כי אחד הפאנליסטים "מנצל את הסיטואציה (המלחמה בישראל) למען האינטרסים שלו". "זו הזדמנות פז לגיוס כספים", אמר אחר.

נשיאת קולומביה, נמת שאפיק, תיארה את אופי ההתכתבויות בהודעת הגינוי: "מדובר בחילופי דברים מעוררי זעם, שמעידים על חוסר עניין בדאגות והחוויות של סטודנטים מהקהילה היהודית", היא הוסיפה: "מדובר באנטי-תזה למה שהאוניברסיטה מאמינה בה".

עוד נמסר מהאוניברסיטה כי בסתיו הקרוב, לקראת שנת הלימודים הבאה, הסטודנטים, הסגל והמנהלה יעברו הכשרת "רגישות", שבין היתר תיתן דגש על יחס לקהילה היהודית ואנטישמיות.