נוירולוג מומחה למחלת הפרקינסון ביקר בבית הלבן שמונה פעמים בשמונה חודשים, כך דווח היום (שני) ב"ניו יורק טיימס". מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ג'ו ביידן נפגש עם נוירולוג רק שלוש פעמים במשך יותר משלוש שנותיו בתפקיד.

לפי פרסום ה"ניו יורק טיימס", יומן המבקרים הרשמי של הבית הלבן מציג שמונה ביקורים של רופא נוירולוג מומחה למחלת פרקינסון מהמרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד בבית הלבן בטווח זמן של שמונה חודשים מיולי 2023 ועד מרץ 2024. בתוך כך, לפחות פגישה אחת תועדה בין המומחה לבין רופאו של הנשיא ביידן.

גדולי התורמים של המפלגה הדמוקרטית באולטימטום - ביידן: "לא אכפת לי"   
העימות הכושל: איך מה שקורה במוח משפיע על מה שקורה מחוץ למוח? 

הבית הלבן (צילום:  REUTERS/Kevin Lamarque)
הבית הלבן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

בתגובה לדיווח, פורסם בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הבית הלבן הוציא היום הודעה לאחר הדיווחים השונים ברשתות התקשורת בארה"ב על כך שביידן נבדק לפרקינסון, ואמרו כי הוא אינו מטופל במחלה. "הרופא שלו לא ראה סיבה להערכה מחדש האם יש לו פרקינסון", אמרו. "ביידן פוגש בכל שנה נוירולוג כחלק מבדיקה רפואית, ויש לו בדיקות אצל רופא מספר פעמים בשבוע. גם היום הוא ערך פגישה עם רופא, וגם כמה ימים לאחר הדיונים". עוד נאמר מפי הבית הלבן כי הם לא יכולים לשתף את שמות המומחים הרפואיים המטפלים בנשיא.

על פי הדיווח ב"טיימס", המומחה, ד"ר קווין קנארד, הוא נוירולוג המתמחה בהפרעות תנועה ולאחרונה פרסם מאמר בנושא מלחת הפרקינסון. היומנים המתעדים את הביקורים פורסמו על ידי הבית הלבן. ביקורים מאוחרים יותר, אם היו כאלה, לא יפורסמו בשלב זה, במסגרת מדיניות הגילוי מרצון של הבית הלבן.

לא היה ברור אם ד"ר קנארד ביקר בבית הלבן על מנת לייעץ באופן ספציפי לנשיא, או שנכח במקום לצורך פיגשות שאינן קשורות בו. עמוד הלינקדאין של ד"ר קנארד מתאר אותו כ"תומך ביחידה הרפואית של הבית הלבן" במשך יותר מ-12 שנים, כלומר גם בתקופות כהונתם של ברק אובמה ודונלד טראמפ.

רישומים מממשל אובמה, כשמר ביידן היה סגן נשיא, מראים שד"ר קנארד ביצע 10 ביקורים ב-2012 בתוספת סיור משפחתי; ארבעה ביקורים ב-2013; ואחד בשנת 2014. לפי ה"ניו יורק טיימס" לא ניתן היה למצוא רשומות באופן מיידי באינטרנט עבור 2015 או 2016. מר טראמפ ביטל את מדיניות גילוי המבקרים מרצון של מר אובמה בבית הלבן, כך שרשומות אינן זמינות עבור ארבע שנות כהונתו.