הנשיא ביידן נפגש היום (שלישי) בבית הלבן עם ליאת אצילי, האזרחית הישראלית-אמריקאית שנחטפה ע"י חמאס ב-7 באוקטובר מקיבוץ ניר עוז. הבית הלבן מסר כי אצילי הגיעה לפגישה עם בני משפחתה. בפגישה השתתף גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

הנשיא ביידן פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה מהפגישה, וכתב: "ליאת ביינין אצילי היא שורדת. היה לי הכבוד לקבל אותה הערב בבית הלבן, לשמוע ממקור ראשון על חוסנה למרות שסבלה את הבלתי-מתקבל על הדעת, ולהבטיח לה שעבודתי לא תיגמר עד שנבטיח את שחרור כל החטופים הנותרים בידי חמאס".

ביקורה של אצילי מגיע על רקע הפרסומים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים. גורמים במזרח התיכון ובארה"ב מאמינים כי רמת ההרס שנגרמה כתוצאה מהתמרון הקרקעי ברצועת עזה ככל הנראה דחפה את חמאס לרכך את דרישותיו במסגרת המו"מ, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

ליאת אצילי ששוחררה משבי חמאס ובעלה אביב נרצח, בסדר בקיבוץ ניר עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)
ליאת אצילי ששוחררה משבי חמאס ובעלה אביב נרצח, בסדר בקיבוץ ניר עוז (צילום: מטה משפחות החטופים)

על פי הדיווח, בכירים בזרוע הצבאית של חמאס קראו להנהגה הפוליטית של הארגון בחו"ל, במסגרת הודעות פנימיות, להסכים להצעה האחרונה של ביידן.

נוירולוג מומחה לפרקינסון ביקר בבית הלבן שמונה פעמים השנה
נצחונו של השמאל הקיצוני: "מלנשון מסוכן ליהודים ולדמוקרטיה הצרפתית"

מהשיח בין הצדדים שהתרחש בחודשים מאי ויוני עולה כי המלחמה גבתה מחיר מלוחמי חמאס, כאשר הגורמים הבכירים דחקו בזרוע הפוליטית של הארגון בחו"ל לקבל את העסקה למרות חוסר רצונו של יחיא סינוואר.

ההודעות מכירות במותם של לוחמי חמאס רבים ובהרס הכבד ברצועת עזה שנגרם כתוצאה מפעילות צה"ל. עוד דווח כי סינוואר ככל הנראה אינו מודע לחלוטין להשלכותיה של הלחימה או אינו מעביר את המידע במלואו למנהלי המו"מ שנמצאים מחוץ לרצועה.

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה פרסמה בתחילת השבוע את הקווים האדומים של ישראל במגעים לעסקת חטופים. על פי ההודעה, כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה, לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים,  לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה וישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס.