יועצת התקשורת של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, לונא א-שבל, מתה בשבוע שעבר מפציעה לאחר שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה בדמשק. 

 מדיווח העיתון הקטארי כי למעשה מדובר בתאונה מכוונת, משמע ניסיון לחסל אותה. על פי הדיווח, רכב משוריין הוא זה שפגע במכוניתה של לונה אל-שבאל, והנהג נעצר. תחילה, פונתה היועצת לבית החולים כשהיא במצב קשה וסבלה מדימום מוחי חמור, אולם לאחר מכן מצבה התדרדר והרופאים קבעו את מותה. לאחר מכן, אחיה ובעלה נעצרו.

לונא א-שבל (צילום: רשתות ערביות)
לונא א-שבל (צילום: רשתות ערביות)

ראמי עבד א-רחמן, מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, התראיין לערוץ אל-חדת' הסעודי וחשף פרטים חדשים. "מונעם א-שבל (בעלה) מואשם במסירת מידע בנוגע להנהגת מה שמכונה "ציר ההתנגדות" ולונא א-שבל שנרצחה היא זאת שהדליפה את הפרוטוקולים של הדיונים החשאיים בין האיראנים למשטר הסורי לידי הרוסים וייתכן שאחרי הרוסים לישראל. על כן, לדעתי אם החדירה של ישראל הגיעה לרמה הזאת הדבר מעיד על פרצות משמעותיות שקיימות בשטח סוריה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בין אם המשטר מכחיש או לא, אני יכול לומר שיש את לונא א-שבל, קצינים בארמון הנשיאות ואת אחיה שמואשם בריגול לטובת ישראל. אחיה מוזמן להופיע בתקשורת ולאשר או להפריך את הידיעות של המרכז שמפורסמים מדי שבוע. עד כה לא ראינו בתקשורת הממסדית של המשטר הפרכה כלשהי שלהן. אני יכול לאשר לך שיש קצינים ושיש גורמים שמשתפים פעולה עם ישראל ושנותנים לה נ"צים של מקומות הימצאותם של איראנים בכל רחבי סוריה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה