אמין עאבד (35), פעיל פלסטיני הידוע באירועי ההפגנות נגד החמאס, הובהל היום (רביעי) לבית חולים במצב אנוש לאחר שנתקף על ידי קבוצה של חמישה אנשים רעולי פנים. החמישה חטפו אותו סמוך לביתו כשהם חמושים במצ'טות וברובים, ומכנים אותו "סוכן לישראל" ו"בוגד".

בפעם השנייה השבוע: דיווחים על תקיפה במרחב בעלבכ - בעומק לבנון
"ערוץ תרעלה": מרואיין פוטנציאלי ל"צינור" גידף; ואז גיא לרר התערב

מנהיג הקבוצה הורה לשאר חבריו לשבור את אצבעותיו של עאבד כדי שלא יוכל שוב לכתוב ביקורת על חמאס או על "האירועים ההירואים" של ה-7 באוקטובר. לאחר שעוברי אורח ניסו להתערב ולהגן עליו, התוקפים ירו באוויר ואמרו להם להתרחק בטענה שהם מטעם כוחות הביטחון של חמאס. כעבור פעם נוספת הצליחו עוברי האורח לפנות את עאבד לבית חולים.  

זוהי לא הפעם הראשונה עבור עאבד בה נעצר בעקבות התבטאויות שלו נגד החמאס. בביקורת האחרונה שלו האשים את הארגון ב"פילוג בין העם הפלסטיני", וכתב: "אנחנו עייפים"."לחמאס יש הרבה תמיכה בקרב מי שיושב מחוץ לגבול עזה, מתחת למזגנים בבתיהם הנוחים שלא איבדו ילד, בית, רגל או עתיד", הוסיף בראיון שנתן שבוע שעבר ל-BBC. 

חרף המעצרים והתקיפות שספג, עאבד לא הביע חרטה והבטיח: "לא אפסיק להשתמש בזכותי להביע את דחייתי מהפיגוע ב-7 באוקטובר", ואיתו יחד עוד רבים נוספים שמביאים להגברת ההתנגדות הציבורית נגד חמאס בחודשים האחרונים. הרשתות החברתיות הוצפו בסרטונים בהם נראים עזתים מגנים בפומבי ובבוטות את שלטון החמאס. "אני אקדמאי ודוקטור, היו לי חיים טובים, אבל יש לנו הנהגה מחורבנת", אחד מהם זעק. "הם (הנהגת חמאס) התרגלו לשפיכות הדמים, שאללה יקלל אותם".

על דרישת החמאס לשחרר אסירים נשמעו קולות תרעומת גם כן. "שאני אאבד את הבית שלי כדי שמישהו ישוחרר ממאסר?", זעם תושב ג'באליה. "מי הם שיגזרו עלי חיים כאלו? אני לא מוכן להקריב את החיים שלי או של בני משפחתי בשביל אף אחד". בסקרים שנערכו בקרב הציבור על דעת הקהל אודות מנהיגי החמאס נרשמו תוצאות לא מעודדות כלל. 75% מתושבי הרצועה מחזיקים בדעה שלילית על מנהיגי חמאס יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה, אך סקר נוסף שפורסם לאחרונה הראה תנודה קלה יותר של עלייה צנועה של כ-3% בתמיכה בפת"ח על חשבון חמאס.