צרפת מביעה דאגה עמוקה לנוכח התקיפה שבוצעה אתמול (שלישי) על בית הספר אל-עודה, שגבתה מספר קורבנות בנפש, היא השלישית שכוונה נגד בית ספר שמשמש עקורים מאז יום שבת. 

מטעם צרפת נמסר: "אין לקבל מצב שבו בתי ספר, במיוחד אלה המאכלסים אוכלוסייה אזרחית שנעקרה בשל הלחימה, הופכים למטרות. אנו קוראים לישראל לעשות כל שביכולתה כדי להגן על אזרחים במהלך הפעילות הצבאית ולכבד באופן מלא את המשפט ההומניטרי הבינלאומי, ובפרט את עקרונות המידתיות וההבחנה". 

יממה אחרי ניצחון השמאל בצרפת: גינוי חריף שוגר לישראל
מחבל שהשתתף בטבח ה-7 באוקטובר חוסל: דיווחים על 30 הרוגים

עוד הוסיפו כי "לנוכח המצב ההומניטרי הקטסטרופלי בעזה, צרפת קוראת להפסקת אש מיידית ובת-קיימא, אשר תבטיח את הגנת האוכלוסייה האזרחית, שחרור החטופים והכנסה מסיבית של סיוע הומניטרי דרך כל המעברים לרצועת עזה".

פעילות חטיבה 7 במרחב סג'עייה, רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות חטיבה 7 במרחב סג'עייה, רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
 

משרד החוץ הגרמני הצטרף לבקשות ואמר: ״אנשים שמחפשים מחסה בבתי ספר ונהרגים זה לא מקובל. ההתקפות החוזרות ונשנות על בתי ספר מצד הצבא הישראלי חייבות להיפסק וחקירה חייבת להתקיים במהירות״.

הודעות אלו מצטרפות להודעות שהוציא הממשל הצרפתי ביום שני האחרון, בהן הודגשו דרישותיהם לגברי יהודה ושומרון: "צרפת מגנה בחריפות את ההחלטות הישראליות האחרונות בנושא ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ובפרט את ההכרה הרשמית של ישראל בחמש התנחלויות חדשות". 

חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)
חיילים ביהודה ושומרון (ארכיון) (צילום: דובר צה''ל)

עוד נכתב בהודעה כי "כמו כן, אנו מגנים את אישור התוכניות לבניית למעלה מ-5,000 יחידות דיור נוספות במספר התנחלויות בגדה המערבית, ואת הפקעת 12,000 דונם בבקעת הירדן על ידי הממשלה הישראלית".