משרד החוץ הסיני הודיע היום (שישי) כי סין תקפיא נכסים של חברות צבאיות אמריקאיות ושל מנהלים בכירים בארצות הברית, ביניהן "תעשיות אנדוריל", "מריטימי טקטיקות ימיות" ו-"פסיפיק רים דיפנס". זאת, לאחר שהצהירו על מכירת נשק לטייוואן.

הצעד מגיע על רקע החרפת היחסים והמתיחות בין סין לטייוואן לאחר שבחודש מאי האחרון פתחה סין בתרגיל צבאי נרחב סביב טייוואן, האי הסמוך שהמשטר הקומוניסטי בבייג'ינג מסרב להכיר בריבונותו ומאיים לאחד אותו עם סין.

המשקיעים בארה"ב רוצים את טראמפ שוב - וגם ישראל תושפע מכך | שלמה מעוז
תעודת אחריות: אלי זעירא מנתח איך זה קרה לנו שוב, 50 שנה אחרי

התרגיל נמשך יומיים ובמסגרתו נפרסו לפי דיווח ב-CNN כ-12 ספינות מלחמה סביב טייוואן, ו-12 ספינות של משמר החופים הסיני נשלחו לאזור האיים שנמצאים בשליטת טייוואן. 

משרד ההגנה של טייוואן מסר בתגובה לתרגיל כי זו "פרובוקציה לא-הגיונית שחותרת תחת השלום והיציבות באזור. אנחנו ערוכים באופן נחוש ומרוסן. איננו מחפשים עימות, אבל לא נברח ממנו. אנו סמוכים ובטוחים ביכולתנו לשמור על הביטחון הלאומי".

בתחילת החודש שעבר אמר שר ההגנה של סין דונג ג'ון כי בייג'ינג נותרת מחויבת לאיחוד מחדש בדרכי שלום עם טייוואן, אך הוסיף שאפשרות זו "נשחקת" על ידי כוחות זרים ובדלנים באי. "ננקוט בפעולות נחרצות כדי לבלום את עצמאותה של טייוואן, ונוודא שמזימה כזו לעולם לא תצליח", אמר.