ארגנטינה הודיעה אתמול (שישי) כי היא מכירה בחמאס כארגון טרור ומקפיאה מימון לגורמים פלסטיניים. ארגנטינה היא המדינה הראשונה ביבשת דרום אמריקה שביצעה צעד זה. בהצהרתו התייחס נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, לטבח השבעה באוקטובר וכן קשריו ההדוקים של הארגון עם איראן, אותה מאשימה ארגנטינה במעורבות מספר אירועי טרור כנגד יהודים שבוצעו בשטחה. 

ההצהרה שנמסרה אתמול מדגישה את "מחויבותו הבלתי מעורערת" של מיליי להכרה בטרור ובטרוריסטים. עוד צוין בהצהרה כי "זו הפעם הראשונה שיש רצון פוליטי לעשות זאת" וכן כי "ארגנטינה חייבת שוב ליישר קו עם הציוויליזציה המערבית".

בתוך שעות: סמג"ד ובכיר בזרוע הצבאית של חמאס חוסלו  
"חשד לרצח מחבל נוח'בה": משהו מדאיג מתרחש ברשויות האכיפה | דעה  

חאבייר מיליי ויצחק הרצוג בקיבוץ ניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
חאבייר מיליי ויצחק הרצוג בקיבוץ ניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

ממשלות קודמות בארגנטינה, ביתה של הקהילה היהודית הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, שנטו יותר לשמאל הפוליטי, שמרו על קשרי ידידות עם ישראל אך גם הביעו תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית. מאז נכנס לתפקידו בדצמבר, מביע מיליי תמיכה מופגנת וחד משמעית בישראל.

מיליי הגיע לביקור תמיכה בישראל בחודש פברואר האחרון, במהלכו סייר ביישובי עוטף עזה וכן בכותל המערבי, ופגש את נשיא המדינה יצחק הרצוג ואת הצמרת הפוליטית. בביקורו זה הכריז מיליי כי הוא מבקש להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים.