ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ: עיתון הניו יורק פוסט דיווח הבוקר (ראשון) כי שמו של מבצע הירי לעבר נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הוא תומאס מת'יו קרוקס, צעיר כבן 20 מפרברי פנסילבניה. בהמשך אישר ה-FBI את הפרטים. מפרטים נוספים שנחשפו בתקשורת האמריקאית עולה כי קרוקס היה רשום כחבר המפלגה הרפובליקנית.

מקורות סיפרו לעיתון כי קרוקס התמקם על גג מפעל סמוך, ובמקום שבו חוסל נמצא נשק אוטומטי. גורם ב-FBI מסר הבוקר פרטים נוספים על האירוע, ואמר כי המניע לניסיון ההתנקשות טרם ידוע. לפי שעה, להערכת ה-FBI, מדובר ביורה בודד ולא קיימים איומים נוספים.

יריות נורו הלילה לעבר נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה. טראמפ הובהל מהבמה על ידי השירות החשאי. הוא נפצע באזור ראשו ומדמם מאוזנו. אדם שנכח בעצרת נורה למוות. גם היורה נהרג. על פי מספר דיווחים, 5-8 יריות נורו לעבר טראמפ.

הנשיא לשעבר טראמפ פרסם הצהרה לאחר ניסיון התנקשות: "אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על תגובתם המהירה על הירי שהתרחש זה עתה בפנסילבניה. והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של האדם בעצרת שנהרג, וגם למשפחתו של אדם אחר שנפצע קשה".

ארבעת החתכים על פניו של טראמפ (צילום: רויטרס)
ארבעת החתכים על פניו של טראמפ (צילום: רויטרס)

גורמים במשטרת פנסילבניה מעריכים כעת כי החתכים באפרכסת ימין של דונלד טראמפ נגרמו מרסיסי זכוכית שהתעופפו ממכשיר הטלפרומפטר שלפניו, ולא ישירות מהקליע שנורה. תמונות תקריב הראו שעל אפרכסת ימין נראו שני מוקדי דימום קל וכי טראמפ נשאר בהכרה מלאה לאחר תקרית הירי.

נשיא ארצות הברית המכהן ג'ו ביידן אמר: "הודיעו לי על תקרית הירי בעצרת בקמפיין של טראמפ. אני שמח לשמוע שטראמפ בטוח ומצבו טוב. אני מתפלל עבורו ועבור משפחתו ועבור כל אלה שהיו בעצרת, בעוד אנו ממתינים למידע נוסף. ג'יל ואני אסירי תודה לשירות החשאי שהביא אותו למקום מבטחים. אין מקום לסוג כזה של אלימות באמריקה. עלינו להתאחד כעם אחד". מהבית הלבן נמסר, כי ביידן שוחח עם טראמפ בטלפון לאחר ניסיון ההתנקשות.