הכתבת של חדשות 13 בארה"ב נריה קראוס התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והתייחסה לניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ והסבירה על ההשלכות האפשרויות בצל הבחירות המתקרבות.

ניסיון ההתנקשות בטראמפ: כל מה שאפשר לספר על היורה שחוסל
"ההסתה של השמאל": לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ - יאיר נתניהו זועם

"ניסיון התנקשות קורה כשהוא מגיע לעצרת פוליטית בפנסילבניה באזור של חווה, יש שם הרבה מאוד אוהדים שלו", אמרה בפתח דבריה, "באיזשהו שלב, כשהוא על הבמה מוקף באנשי השירות החשאי, נשמעות יריות וטראמפ עצמו מיד תופס את האוזן שלו ונשכב על הרצפה, הוא כנראה מבין מה קורה, ברגעים הללו והוא מרגיש את הפגיעה בו".

ארבעת החתכים על פניו של טראמפ (צילום: רויטרס)
ארבעת החתכים על פניו של טראמפ (צילום: רויטרס)

"למעשה מתברר כי עמד צלף על הגג שירה אל עבר טראמפ, וכפי הנראה הוא עלה תוך כדי הסרט על הגג כי יש עד ראייה שמתאר שהוא תפס את אנשי השירות החשאי ואמר שהוא רואה שם אדם עם נשק עולה לגג, והם לא עשו דבר בעניין, הם לא הורידו את טראמפ מהבמה או ניגשו לאדם, כך לדבריו של עד הראייה", הוסיפה, "טראמפ נפצע, אבל זה עדיין של מילימטרים, כמה מילימטרים לכיוון אחר וחייו של טראמפ היו מסתיימים היום בחיסול, בהתנקשות פוליטית".

לבסוף סימן השאלה הכי גדול הוא לגבי פרצת האבטחה שהייתה באירוע, שבו צלף מגיע עם נשק ועולה לגג, אנחנו יודעים שהגגות באירועים הללו מלאים בצלפים מטעם השירות החשאי שאמורים להגן על המועמד לנשיאות. יש הרבה מאוד קונספירציות ברשתות, מפיצים את התמונות של היורה ואנשים מנסים לאסוף עליו מידע. השירות החשאי הודיע שטראמפ בסדר, וביידן עצמו מקבל עדכונים, הוא לא נמצא בבית הלבן. היו אמורים להיות לו כמה ימים של קמפיין, של עצרות בחירות, הוא מבטל את זה ונוסע לבית הלבן לקבל עדכונים", ציינה. 

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

לסיום אמרה קראוס כי "אין ספק שהתמונות של טראמפ הלילה הן תמונות של ניצחון, תוך כדי שהפנים שלו יש דם והוא מניף את הפנים שלו לשמיים, זו תמונת הניצחון של הקמפיין. אין לי ספק שהתמונות והסרטונים יהיו, וזה יראה שהוא בלתי מנוצח. ביידן מצוי בסיטואציה לא פשוטה, והשאלה הגדולה היא האם הוא יפרוש והאם האירוע של טראמפ ישפיע. שמעתי דמוקרטים בכירים שאמרו שדווקא אחרי האירוע הזה הם מבינים שאסור שארה"ב תהיה מטורללת עוד יותר, ולכן צריך שביידן ישמור על אחדות בעם ורגיעה. זה אירוע שאין ספק שעבור טראמפ זה קלף מצוין בבחירות, זה ממש ניסיון התנקשות בדמוקרטיה האמריקאית". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM