ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ: עד הראייה, שנקרא גרג, התראיין בריאיון מיוחד לערוץ הטלוויזיה הבריטי ה-BBC ואמר ״ראינו אותו [את היורה] זוחל על הגג של הבניין לידנו, עמדנו שם. הצבענו עליו. ראינו אותו עם הרובה, השוטרים שם רצים על הקרקע, אמרנו להם ׳היי, יש שם בחור עם רובה׳. המשטרה לא ידעה בכלל מה קורה. אמרנו לשוטרים, אמרנו להם - היי, אנחנו רואים אותו! הוא שם! הוא זוחל!״.

״אני חושב לעצמי - למה טראמפ עדיין מדבר? למה לא הורידו אותו מהבמה?״, אמר והוסיף, ״הדבר הבא שקרה - נורו חמש יריות. למה אין שירות חשאי על כל הגגות כאן? זה לא מקום ענק״. המראיין שאל את גרג, עד הראייה, אם הוא בטוח שהיורה נורטל, לשאלה זו השיב, ״הם פוצצו לו את הראש. אני בטוח שהוא נורה״.

יריית פתיחה: ניסיון ההתנקשות בטראמפ פתח את תיבת הפנדורה
"תמונת הניצחון של הקמפיין": הירי על טראמפ הכריע את הבחירות?

״הבחור עבר מגג לגג. אמרתי לשוטרים שהוא נמצא על הגגות״, כך אמר עד ראייה נוסף בשם בן מייסר בריאיון לערוץ KDKA-TV, ״כשהסתובבתי לחזור למקום שבו הייתי, זה היה כשהיריות התחילו, ואז היה פשוט כאוס, וכולנו התחלנו לרוץ משם״. ריאן נייט, עד נוסף, אמר גם הוא שראה את היורה החשוד על גג בניין American Glass Research. ״אני הלכתי כ-20 דקות לפני שהירי התרחש לעמוד לאורך הגדר איפה שטראמפ היה. כשעשיתי את זה, הייתי ממש ליד בניין AGR, שעליו היה היורה״, אמר נייט.

נייט ציין, ״כשישבתי שם, מישהו אמר, ׳אלוהים, יש לו נשק׳. כשהסתכלתי למעלה, היה בחור על גג הבניין עם M16 עם שמיכה, מכוון לכיוון הנשיא. הוא מתחיל לירות. ארבע עד חמש יריות נשמעו. אני זורק את הבחור שאיתי לקרקע. אני קופץ לקרקע, אני מסתכל למעלה, ואני רואה את ראשו מתפוצץ מהירייה של השירות החשאי״.

״כל השוטרים התחילו לטוס מעל, דוחפים אותנו החוצה, הם לקחו את שמי, דוח עדות ומספר טלפון נייד כדי לעבור על מה שקרה כי לא היו הרבה עדי ראייה״, אמר נייט ומייסר הוסיף, ״היו שני שוטרים, שניכר היה שהם מחפשים באופן פעיל מישהו, וניסינו פשוט לעזור להם ולהגיד להם איפה הבחור היה. בשלב מסוים, מישהו מצא אותו, או שהצלפים מצאו אותו, וזה היה הסוף של ההחלטות שלו״.