פרופ' איתן גלבוע, מומחה ליחסי ארצות הברית ישראל באוניברסיטת בר אילן וחוקר בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, שוחח עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והתייחס לניסיון ההתנקשות בטראמפ

ניסיון התנקשות בטראמפ: הנשיא לשעבר דימם מראשו; היורה חוסל | צפו
יריית פתיחה: ניסיון ההתנקשות בטראמפ פתח את תיבת הפנדורה

בפתח השיחה התייחס פרופ' גלבוע להלך הרוח בארה"ב בבוקר שלאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ: "יש הרבה הלם, מבוכה וגם מוציאים מדי פעם כמה פרטים אבל התמונה רחוקה מלהיות שלמה". 

על החשוד בניסיון ההתנקשות סיפר: "היורה איש תימהוני לחלוטין, בבית שלו מצאו דגלים של טראמפ, אבל אמר שהוא שונא רפובליקנים, יש יותר שאלות מאשר תשובות כרגע".

עוד אמר המומחה כי התקרית מעידה על "פשלה רצינית של השירות החשאי", והוסיף: "מדובר בכשל מוחלט של השירות החשאי ויצטרכו לחקור טוב איך דבר כזה קורה".  

לדבריו, "מבחינת המרוץ לנשיאות זה משרת את האינטרסים של טראמפ, ביום שני הקרוב המפלגה הרפובליקנית תקיים את הועדה שלה בה טראמפ יקבל את המינוי הרשמי כמועמד המפלגה לנשיאות", הוסיף, "אנחנו יודעים שהיסטורית התנקשות כזו מעלה את הפופולריות של הנשיא. אנחנו יודעים שגם טראמפ וגם הנשיא ביידן לא פופולריים, התנקשות כזו יכולה להעלות את הפופולריות של טראמפ לפחות לזמן קצר - מכביד עוד יותר על ביידן, הלחץ עליו לפרוש ולפנות את מקומו למועמד אחר מטעם הדמוקרטים - רק גובר, וההתנקשות עוד יותר תגביר את הלחץ הזה".

על השאלה כמה חזק הלחץ שמופעל על ביידן לפרוש, השיב: "הלחץ הזה כל הזמן מתעצם, יש המון קריאות בקרב צירים של בית הנבחרים, בקרב סנאטורים, כל יום מופיע מישהו אחר ואומר שהוא צריך לפנות את מקומו".

עוד אמר: "הסיבה לכך היא גם אינטרסים כי הבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר מלוות בבחירות לקונגרס, כל 435 צירים, כשליש מהסנאטורים, יודעים היסטורית שניצחון סוחף של מועמד בא לידי ביטוי גם בכך שהוא מצליח להשיג שליטה בני בתי הקונגרס. אצל הדמוקרטים יש חשש שלא רק שטראמפ ינצח אלא הניצחון יהיה סוחף ולכן זה ישפיע על המועמדים הדמוקרטיים עצמם שלא יצליחו להגיע לקונגרס".הוסיף, "לא רואה מועמד דמוקרטי אחד שיכול להשיג תוצאות טובות יותר מביידן".