ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ: בכירים ב-FBI הודיעו הלילה (בין ראשון לשני), כי הם חוקרים את אירוע הירי בעצרת של הנשיא לשעבר כניסיון התנקשות וכאפשרות לפיגוע טרור מקומי.

ניסיון ההתנקשות ישפיע על המרוץ לנשיאות? "משרת את ההתמודדות של טראמפ"
עלול היה להסתיים באסון: מטעני חבלה נמצאו במכוניתו של החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ | דיווח

לפי הדיווחים, היורה, תומאס מתיו קרוקס בן ה-20 מבת'ל פארק, פנסילבניה, פעל לבדו. החוקרים מתמקדים כעת בניסיון להבין את המניע שלו. כזכור, באירוע שהתרחש בשבת בפנסילבניה, נהרג אדם אחד, טראמפ נפצע קל, ושני אנשים נוספים נפצעו באורח קשה. היורה חוסל על ידי צלפי השירות החשאי.

טראמפ דיווח ברשתות החברתיות כי כדור פגע באוזנו הימנית. הוא נצפה יורד ממטוסו ללא עזרה כשנחת בניו ג'רזי שעות לאחר מכן. חוקרי ה-FBI ציינו כי לא נמצאו ראיות לבעיות נפשיות אצל היורה. הטלפון, הרובה ומטען חבלה מאולתר שנמצאו ברשותו נשלחו למעבדות בקוונטיקו, וירג'יניה. משפחתו של היורה משתפת פעולה עם החקירה.

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ניסיון ההתנקשות זעזע את מרוץ הבחירות לנשיאות. טראמפ אמור להיות מועמד רשמית בוועידה הרפובליקנית הלאומית, שתיפתח היום במילווקי. מטה הקמפיין שלו והוועדה הרפובליקנית הלאומית הודיעו כי הוועידה תתקיים כמתוכנן.

הנשיא ביידן גינה את ניסיון ההתנקשות ואמר כי הוא "מנוגד לכל מה שאנחנו מייצגים כאומה". הוא הורה על סקירת ביטחון לאומי והבטיח לשתף את הציבור האמריקאי בתוצאות.

ביידן מתייחס להתנקשות בטראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)

כמו כן, הנחה את השירות החשאי לבחון מחדש את הסידורים הביטחוניים לקראת הוועידה הרפובליקנית. בין הנפגעים: קורי קומפרטורה, בן 50, נהרג באירוע. שני הפצועים הנוספים, דייויד דאץ' (57) וג'יימס קופנהייבר (74), עדיין מאושפזים.