השופטת איילין קנון מבית המשפט בפלורידה דחתה היום (שני) את תיק המסמכים המסווגים נגד דונלד טראמפ, מה שמבטל את תיק האישום שלו בנושא.

לאחר שניצל מניסיון התנקשות, כנסיות ברחבי ארה״ב טוענות ״דונלד טראמפ הוא הנבחר״
אונר"א מניפה דגל לבן; בלבנון מדווחים: ישראל חונקת את חמאס בנשק חדש

בפסיקה שנערכה קנון אמרה כי מינויו של היועץ המיוחד ג'ק סמית' מפר את החוקה. "בסופו של דבר, נראה שהנוחות הגוברת של ההנהלה במינוי יועצים 'רגולטוריים' מיוחדים בעידן האחרון פעלה לפי דפוס אד-הוק עם מעט בדיקה שיפוטית", כתבה קנון. טראמפ טען לאחר מכן: "לביטול ההאשמות בתיק המסמכים החסויים נגדי תהיה השפעה על שאר התיקים שלי".

הביטול הנ''ל בא יומיים לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ עם רובה ה-AR-15 ממרחק 150 מטרים על ידי הסטודנט בן ה-20 תומס מתיו קרוקס במהלך העצרת בפנסילבניה. "יש מי שרוצה להשאיר את הגבולות פתוחים, יש כאלו שלא. חלקם רוצים שגברים יוכלו לשחק בקבוצות ספורט נשים, ואחרים לא", אמר כשנשאל על סיבת התקרית, וסיכם "הצלחה תאחד את המדינה".
בהמשך היום צפויה להתחיל הועידה הרפובליקאית במילווקי שבוויסקונסין, מדינה לה חוקי נשיאת נשק גלויים, ושבהקשרה נאמר כי לא יתקיימו שינויים במערך ובתכנית האבטחה סביב טראמפ. זאת ועוד, ביטול כתב האישום בא לאחר שדיווח טראמפ כי שמע "שביידן יורה לבית המשפט לבטל את התביעות" נגדו.