מקור מצרי מיודע חשף היום (שלישי) בפני עיתון אל-אח'באר דו"ח "הערכת מצב" שהגיש המודיעין הכללי המצרי לנשיאות הרפובליקה, המצביע על האפשרות שתהליך המשא ומתן יישאר במקומו, עד לבחירות האמריקאיות באוקטובר הבא.

רק יממה לפני הירי בטראמפ: ביידן מודה - המהלך הזה היה טעות גדולה
עם תחבושת על האוזן: ההופעה של טראמפ בוועידה הרפובליקנית לאחר ניסיון ההתנקשות

הדו"ח, כך על פי הדיווח, מחייב "תרחישים שתלויים בכך שהמלחמה תימשך עד סוף השנה הזו". הדיווח הוסיף, לפי המקור, כי "נתניהו מהמר על הערכות אמריקאיות לגבי חזרתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לשלטון, מה שנותן לו תקווה לגישה שונה מהממשל האמריקאי החדש כלפי המלחמה".

זאת ועוד, ציין כי "הבעיה נעוצה בהשלכות של המשך הסכסוך בטווח הארוך, במיוחד בהיעדר ערובה לכך שקצב הפעולות הצבאיות יימשך ברמה שלא תוביל להסלמה אזורית". אמנם הדו"ח לא התייחס למידת יכולתה של ההתנגדות לעמוד בפני המשך התוקפנות הישראלית על עזה, אך הוא כלל תרחישים הכוללים את הצורך המצרי להגביר את הצעדים שננקטו ברצועת הגבול, ולזהות נקודות חדשות שבהן ניתן יהיה להוריד כמויות סיוע.

חשיפת הדוח מתכתבת עם המסר שהעבירו הרפובליקנים לנתניהו לאחרונה, שנחשף ביום שישי האחרון ב"מעריב", על פיו אל לו לרוץ להסדר אזורי, אלא להמתין לעלייתו של טראמפ, מפני שהסדר אזורי צפוי לחזק באופן משמעותי את ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית.