מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים סורי המקורב למשטר אסד, חוסל אמש לאחר שככל הנראה מטען חבלה הוצמד אמש (שני) לרכבו בגבול סוריה-לבנון. קטארג'י היה מבוקש ונכלל ברשימות טרור במספר מדינות. כמו כן, היה ביחסים קרובים עם איראן ועבד בשיתוף פעולה עם בכיר חיזבאללה מוחמד ג'עפר קסיר.

מנהל מרכז המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-רחמן, חשף בריאיון לערוץ אל-חדת' הסעודי פרטים חדשים על האירוע ועל זהותו של קאטרג'י. "קאטרג'י הוא מקורב לאיראן ומקורב לחיזבאללה, הוא אחראי למימון מה שמוכר בשם "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן" שמאומנת ושמחומשת על ידי איראן והוא מואשם גם בשימוש במכליות נפט שמובילות נפט ממזרח סוריה למערב סוריה, לחומס ולאזורים אחרים", אמר.

זירת חיסול בגבול לבנון-סוריה (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול בגבול לבנון-סוריה (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף כי "הוא נמצא לא רק ברשימת הסנקציות של ארה"ב אלא נמצא ברשימת החיסולים של ישראל בשל הקשר שלו למה שמכונה "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן" או שמכונה "ציר ההתנגדות" באופן מלא והוא נחשב למעשה למזין הכלכלי למשכורות החודשיות של  "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן" ויש לו מיליציה מאומנת בתוך סוריה. הוא סומן על ידי ארה"ב ועל ידי ישראל וכעת הוא נהרג והוא ואחיו מקורבים אישית לבשאר אסד ולא רק לאיראן למעשה".

"היה איתו עוד אדם שנהרג איתו והרכב נשא לוחית רישוי לבנונית. מי שנהרגו הם שני אנשים שאחד מהם הוא הבכיר בציר ההתנגדות למרות שהוא פועל בתחום הכלכלי מכיוון שהוא אחראי למימון ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן ואחראי לפי החשדות להעברת נשק ממזרח סוריה למערב המדינה", סיכם.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה