מנהיגי הוועדה הלאומית הדמוקרטית נערכים לאשר את מועמדותו של ג'ו ביידן כמועמד לנשיאות מטעם המפלגה עד סוף יולי, כך דווח היום (שלישי) בניו יורק טיימס מפי שלושה גורמים המעורים בפרטים.

ביידן היא אמור לקבל אישור באמצעות מפקד וירטואלי, אבל מכיוון שהוא מתמודד עם ספקות מתוך מפלגתו, כמה נציגים המעורבים בתהליך מאחורי הקלעים להוטים לעצור את השמועות על עתידו. התהליך יתחיל למעשה כאשר ועדת הכללים והניהול של הוועידה הדמוקרטית תתכנס בשיחת וידאו ולאחריה קבוצת נוספת במפלגה תתכנס מספר ימים לאחר מכן. הנציגים צפויים להצביע על כך בהמשך בתהליך שעשוי להימשך כשבוע. 

בכירים במפלגה אומרים שהם מצפים שרוב גדול של חברי המפלגה,  אולי אפילו 80% , יתמכו במועמדותו של ביידן. ובכל זאת, אין ערובה שחברי המפלגה יעמדו בלחץ של מחוקקים ותורמים דמוקרטיים. על פי חוקי המפלגה, ניתן להחליפו כמועמד רק אם יסכים לזוז הצידה. 

"עובד מאחורי הקלעים": האם אובמה הוא זה שעומד מאחורי הלחצים לפרישת ביידן?
במפלגה הדמוקרטית אין מחלוקת: "סופו של ביידן ברור, השאלה איך זה יתפתח"

עם זאת, חבר בית הנבחרים ג'ארד הופמן ניסח והפיץ מכתב בקרב הדמוקרטים בפרלמנט הקורא למפלגה לדחות את מועמדותו של ביידן עד שהנציגים יתכנסו באופן אישי בוועידה. במכתבו של הופמן  נכתב כי החותמים עליו "חולקים חששות רציניים לגבי תוכנית לקיים מפקד וירטואלי כבר ב-21 ביולי".

מכתבו של הופמן מדבר על העובדה שעשרות דמוקרטים בבית הנבחרים מודאגים ממעמדו הפוליטי של ביידן ומהסיכוי לניצחון בבחירות בנובמבר. הם גם מודאגים מכך שבעלי בריתו של הנשיא ינסו לסכל כל דיון אחר. כמה מחוקקים, אסטרטגים ופעילים אמרו כי המאמצים הללו איבדו מעט מומנטום מאז ניסיון ההתנקשות בטראמפ בעצרת בשבת, למרות שרבים במפלגה מטילים ספק ביכולתו של הנשיא לנצח.

קבוצה בשם "העבר את הלפיד", שקראה לביידן לפרוש, דחפה את הדמוקרטים להתנגד להצבעה הווירטואלית. אחד מפעיליה, אהרון רגונברג, כינה את זה "רעיון נורא" . הוא אמר שזה "יערער עמוקות את המורל של הדמוקרטים - מנציגים, מתנדבים, מארגנים עממיים ותורמים ועד לבוחרים רגילים - בזמן הגרוע ביותר".