שר החוץ האיראני, עלי באגרי קאני, התראיין היום (שלישי) לניוזוויק האמריקאי, וטען כי "ישראל מפסידה במלחמה נגד הקואליציה של בעלות בריתה של איראן".

בקלות יתרה: השיטה של המודיעין האיראני לגיוס ישראלים נחשפת
הפרשן התימני חושף: הדיל המסוכן של פוטין עם החות'ים

דבריו של באגרי מגיעים ברקע שיחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן. "אנו מעריכים את איראן על תפקידה בתמיכה בעניין הפלסטיני, ואנו דורשים מאמצים פוליטיים ודיפלומטיים נוספים", אמר הנייה. הנשיא האיראני הנבחר הדגיש כי ארצו "לעולם לא תפסיק לתמוך בעם הפלסטיני בזמנים קשים אלו".

מסעוד פזשכיאן, איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
מסעוד פזשכיאן, איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

בנוסף, נשיא איראן הנבחר פרסם בסוף השבוע האחרון הצהרה בה הדגיש את הידידות של ארצו עם סין ורוסיה, תוך שהוא משבח את מעצמות המזרח ותוקף את המערב - "ארצות הברית צריכה להבין שאיראן לא תגיב ללחץ". פזשכיאן חזר והדגיש כי איראן לא מנסה לייצר נשק גרעיני והוסיף כי טהראן תרחיב את הקשרים עם שכנותיה ותתקשר עם אירופה.

ההצהרה, שכותרתה "המסר שלי לעולם החדש" פורסמה בעיתון היומי "טהרן טיימס". בהצהרה נכתב: "ארצות הברית צריכה להכיר במציאות ולהבין, אחת ולתמיד, שאיראן לא תגיב ללחץ וכן שדוקטרינת ההגנה של איראן לא כוללת נשק גרעיני", אמר פזשכיאן. 

איראן (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)
איראן (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)

כמו כן, לאחרונה פורסמה חשיפה בתימן לפיה איראן, רוסיה וצפון קוריאה מסייעות לחות'ים. "בעבר דנו באיך הנשק האיראני לאזור מצומצם כל כך כשיש מנגנון פיקוח והגיע בכל זאת לחות'ים", סיפר פרשן תימני בכיר בתקשורת הסעודית, "מעבר לכך, לא ניתן לתלות את כל זה בהתנהלות של האו"ם ושל השליח לתימן. לאחרונה האיום הברור שהפנה לממשלת תימן המוכרת שחברה באו"ם, שאם לא תיסוג מהחלטתה הכלכלית תהיה מלחמה. זה איום שלא הופנה מעולם על ידי השליח הזה וקודמיו לארגון הטרור החות'י".