כמעט שני שליש מהדמוקרטים טוענים כי הנשיא ג'ו ביידן צריך לפרוש מהמרוץ לנשיאות ולתת למפלגתו למנות מועמד אחר, כך קובע הסקר החדש של AP-NORC Center for Public Affairs Research. כמו כן, נמצא כי רק שליש מהדמוקרטים "בטוחים מאוד" או "בטוחים בצורה קיצונית" בכך שיש לו את היכולת המנטלית לכהן בפועל כנשיא, ירידה קלה מ-40% בסקר של AP-NORC בפברואר.

תיקון חוקתי חדש: ביידן יכריז על שינויים משמעותיים בארה"ב | דיווח

הממצאים מדגישים את האתגרים העומדים בפני הנשיא בן ה-81, כאשר הוא מנסה להשתיק קריאות מתוך מפלגתו שלו לעזוב את המרוץ ומנסה לשכנע את הדמוקרטים שהוא המועמד הטוב ביותר להביס את דונלד טראמפ. חשוב לציין כי הסקר נערך לפני ניסיון ההתנקשות בטראמפ בשבת בעצרת קמפיין בפנסילבניה. לא ברור אם הירי השפיע על דעותיהם של אנשים על ביידן, אבל מספר ראיונות סקר שהושלמו לאחר הירי לא סיפק אינדיקציה מוקדמת לכך שהסיכויים שלו השתפרו.

לגבי סגנית הנשיא, קמלה האריס, הסקר מצא שדירוג העדיפות שלה דומה לזה של ביידן - אבל החלק בין האמריקאים שיש להם דעה שלילית עליה מעט נמוך יותר.

הסקר מספק ראיות לכך שהדמוקרטים השחורים הם בין התומכים החזקים ביותר של ביידן, כאשר בערך מחצית מהסקר אמרו שעליו להמשיך להתמודד, בהשוואה לכשליש בקרב דמוקרטים לבנים והיספנים. בסך הכל, כ-70% מהאמריקאים חושבים שביידן צריך לפרוש, כאשר הסיכויים של הדמוקרטים לומר כי הנשיא צריך לפנות את מקומו הם נמוכים יותר מאלה של הרפובליקנים או העצמאיים, אבל לא בהרבה.

כ-60% מהאמריקאים רוצים שטראמפ יפרוש - אבל ישנם מעט רפובליקנים שנמצאים במחנה הזה. לגבי ביידן, דמוקרטים צעירים נמצאו בעלי יותר רצון לראות אותו פורש. שלושה רבעים מהדמוקרטים מתחת לגיל 45 רוצים שביידן יפרוש, לעומת כ-60% מתוך אלה המבוגרים יותר.

הסקר הראה כיצד העימות הנשיאותי הכושל של ביידן פגע בו, כאשר כמחציתם מהדמוקרטים אינם מרוצים מתפקודו, לעומת כ-40% בסקר של AP-NORC ביוני. לעומת זאת, רוב הרפובליקנים, כ-60%, יצאו "מרוצים" או "מרוצים מאוד" מטראמפ כמועמד שלהם. מעט מדי ראיונות נערכו לאחר ניסיון ההתנקשות כדי לספק אינדיקציה ברורה אם הרפובליקנים או האמריקאים בסך הכל התגייסו עוד יותר סביב טראמפ מאז.

בעקבות האירועים האחרונים, האמריקאים נותנים הרבה יותר סיכוי לניצחון של טראמפ מאשר לזה של ביידן - 42% לעומת 18%. כרבע חשבו שהשניים מסוגלים באותה מידה לנצח.

אפילו הדמוקרטים חוששים יחסית לגבי סיכויי המפלגה שלהם בנובמבר. רק כשליש מהדמוקרטים מאמינים כי ביידן מסוגל לנצח. בערך שליש חושבים שהשניים מסוגלים לנצח באותה מידה ו-16% אומרים שסביר יותר שהניצחון יגיע לטראמפ. לעומת זאת, הרפובליקנים משוכנעים באופן גורף שטראמפ נמצא בעמדה הטובה ביותר לנצח. לטראמפ יש גם יתרון על ביידן כאשר האמריקאים שוקלים מי הכי מסוגל להתמודד עם משברים, 38% לעומת 28%.

הסקר כן מספק נקודת אור עבור ביידן: 40% מהמבוגרים אומרים שהוא ישר יותר מטראמפ, בעוד שכ-20% חושבים ההפך.

רוב הדמוקרטים, כ-60%, חושבים כי סגנית הנשיא האריס תהיה נשיאה טובה, בעוד 22% חושבים שלא וכ-20% לא יודעים מספיק בשביל לענות על השאלה. הסקר הראה של-43% מהמבוגרים בארה"ב יש דעה חיובית עליה, בעוד של-48% יש דעה לא חיובית. ישנם קצת יותר בעלי דעה שלילית על ביידן: כ-60%.

הסקר נערך בין 1,253 מבוגרים, ב-11-15 ביולי 2024, תוך שימוש במדגם שנלקח מ-AmeriSpeak פאנל מבוסס ההסתברות של NORC, שנועד להיות מייצג של אוכלוסיית ארה"ב. מרווח טעות הדגימה עבור כל המשיבים הוא פלוס מינוס 3.8 נקודות אחוז.