נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בראיון שקיים היום (רביעי) כי הוא יעריך מחדש אם להישאר במירוץ לנשיאות, במידה שרופאיו יאמרו לו באופן ישיר כי מצבו הרפואי מחייב אותו לפרוש. הוא הדגיש כי אף אחד מרופאיו לא אמר לו שיש לו מצב רפואי חמור.

ד"ר קווין אוקונור, רופא הבית הלבן, כתב לאחר הביקורת הפיזית של הנשיא בפברואר כי מר ביידן הוא "גבר בריא, פעיל, חסון, בן 81 שנותר כשיר לבצע בהצלחה את חובות הנשיאות".

ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי", פורסם הערב דיווח דרמטי, לפיו המפלגה הדמוקרטית דחתה בשבוע את ההכרזה הרשמית על ביידן כמועמד המפלגה לנשיאות. מינוי  ביידן למועמד הרשמי של המפלגה היה אמור להעירך במפקד וירטואלי. בכירי המפלגה הדמוקרטית הודיעו היום כי המפקד הווירטואלי יתקיים במהלך השבוע הראשון של אוגוסט, זאת לאחר שדמוקרטים רבים מחו נגד הכוונה להתחיל את ההצבעה כבר בשבוע הבא.

כזכור, העימות שקיים ביידן מול הנשיא לשעבר דונלד ג'יי טראמפ בחודש שעבר, גרר אחריו ביקורת רבה כלפי תפקודו של ביידן. בתוך כך, כמעט שני שליש מהדמוקרטים טוענים כי הנשיא ג'ו ביידן צריך לפרוש מהמרוץ לנשיאות ולתת למפלגתו למנות מועמד אחר, כך קובע הסקר החדש של AP-NORC Center for Public Affairs Research. כמו כן, נמצא כי רק שליש מהדמוקרטים "בטוחים מאוד" או "בטוחים בצורה קיצונית" בכך שיש לו את היכולת המנטלית לכהן בפועל כנשיא, ירידה קלה מ-40% בסקר של AP-NORC בפברואר.

הממצאים מדגישים את האתגרים העומדים בפני הנשיא בן ה-81, כאשר הוא מנסה להשתיק קריאות מתוך מפלגתו שלו לעזוב את המרוץ ומנסה לשכנע את הדמוקרטים שהוא המועמד הטוב ביותר להביס את דונלד טראמפ. חשוב לציין כי הסקר נערך לפני ניסיון ההתנקשות בטראמפ בשבת בעצרת קמפיין בפנסילבניה. לא ברור אם הירי השפיע על דעותיהם של אנשים על ביידן, אבל מספר ראיונות סקר שהושלמו לאחר הירי לא סיפק אינדיקציה מוקדמת לכך שהסיכויים שלו השתפרו.