שר החוץ האיראני עלי באגרי כנעאני הכחיש הלילה (חמישי) כי איראן עומדת מאחורי מזימות להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אבל הזכיר כי לאיראן עדיין חשבון פתוח עם הנשיא לשעבר - שאחראי על ההוצאה לפועל של חיסול מפקד כוח קודס קסאם סולימאני ב-2020, וכי טהרן עדיין "מחפשת צדק" לאחר האירוע.

נשיא איראן ראיסי באו''ם עם תמונת קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)
נשיא איראן ראיסי באו''ם עם תמונת קאסם סולימאני (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר השבוע דווח ברשת CNN האמריקאית כי ארצות הברית השיגה מודיעין בשבועות האחרונים על מזימה של איראן לנסות להתנקש בטראמפ, התפתחות שהובילה את השירות החשאי להגביר את אבטחתו לפני הירי בשבת. עם זאת, יש להדגיש, כי המידע המודיעיני לא קשר בין איראן לבין הניסיון הקונקרטי להתנקש בחייו של טראמפ אלא היווה התרעה כללית על כוונת המשטר בטהרן. עד כה לא ידוע על ראיות שקושרות בין טהרן לניסיון החיסול.

איראן פועלת להוביל לחיסול טראמפ; האבטחה סביבו הוגברה משמעותית
בעולם הערבי חוגגים וקובעים: זה המחליף של דונלד טראמפ

לפי הדיווח, לא ברור אם הפרטים של האיום האיראני שותפו עם קמפיין טראמפ, שמסרו בהצהרה: "איננו מתייחסים לפרטי הביטחון של הנשיא טראמפ. יש להפנות את כל השאלות לשירות החשאי של ארצות הברית". השירות החשאי מסר כי לאחרונה "הוסיף אמצעי הגנה ויכולות לאבטחתו של הנשיא לשעבר".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

גורמים בשירות החשאי הזהירו את הקמפיין של טראמפ שוב ושוב מפני קיום עצרות, המהוות סיכונים גדולים יותר מאשר אירועים שאליהם הסוכנות יכולה לשלוט טוב יותר בגישה. האזהרות היו כלליות יותר, אמרו המקורות. בשלב מסוים במהלך מסע הבחירות, הקמפיין הפסיק לקיים אירועים ספונטניים.

ה-FBI, שמנהל את החקירה על הירי בשבת, סירב להגיב. CNN ביקשה תגובה מהמשרד לביטחון פנים ומהנציגות הקבועה של איראן באו"ם. איראן נשבעה שוב ושוב נקמה על הריגתו של קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה האסלאמית של הצבא האיראני, בינואר 2020. ולבכירים לשעבר בממשל טראמפ שעבדו על ביטחון לאומי יש אבטחה הדוקה מאז שעזב את הממשלה.