לאחר ניסיון ההתנקשות של תומאס מתיו קרוקס במועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, רשת ה-ABC מוסיפה כי קרוקס לא רק חיפש את התמונות של טראמפ לפני ביצוע ניסיון ההתנקשות, אלא גם של הנשיא ג'ו ביידן.

רגע לפני שעלה לנאום בלאס וגאס: ביידן נמצא חיובי לקורונה
איראן מכחישה מעורבות בהתנקשות בטראמפ אבל מזכירה את החשבון הפתוח

כמו כן, היורה ניסה לאתר את תאריך קיום עצרת התמיכה של טראמפ בעיירה באטלר שבפנסילבניה וכן את תאריכי הוועידה הדמוקרטית בשיקגו בחודש אוגוסט. איסוף פריטי המידע הללו, בנוסף לשימוש המתוחכם בסוג הרובה הידוע AR-15 ממנו ירה על הגג, שופך אור נוסף על המתנקש, שכאמור היה צעיר שקט, מתבודד וחובב נשק.

הידיעה הנ''ל על החיפושים המקדימים שערך קרוקס מתווספת לאחר פריצת ה-FBI למכשיר הנייד שלו, שלא הובילה לחילוץ מידע ישיר ומיידי לגבי המניע להתנקשות. חיפוש תמונותיו של ביידן בנוסף לטראמפ עשויה להראות על אי נטייה פוליטית מובהקת. כזכור, מטח היריות וניסיון ההתנקשות הביאו לפציעה קלה אצל טראמפ, מה שהוביל אותו לכנות את התקרית כ"נס" ולהודות לאלוהים: "לא פוחדים, לא ניכנע לרשע".

התקרית של טראמפ עוררה הדים בזירה הלאומית, כשבאחת ישיבות הממשלה האחרונות נערך דיון בנושא ההסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעולם הערבי צהלו וקבעו כי ג'יי די ואנס יהיה מחליפו החדש בעוד מספר שנים.