המפלגה הדמוקרטית ממשיכה להפעיל לחצים על הנשיא ג'ו ביידן לפרוש מההתמודדות לקדנציה שנייה בבחירות שייערכו בנובמבר, והלילה (חמישי) דיווחה רשת ABC כי מי שמוביל את דחיית הצהרת התמיכה במועמדות ביידן - הם המנהיגים הבכירים ביותר במפלגה. הצבעת האמון של המתפקדים הרשומים של המפלגה צפויה הייתה להתחיל בימים הקרובים, אך לפי דיווחים - ההצבעה הווירטואלית תיפתח רק בשבוע הראשון של חודש אוגוסט.

מאחורי המהלך, כך לפי רשת ABC, עומדים מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר ומנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים חאקים ג'פריס. עוד דווח כי השניים נפגשו עם הנשיא בסוף השבוע בביתו בדלאוור. שומר סירב להרחיב על נושא הפגישה, אך מסר בשיחה עם כתבים כי הפגישה התנהלה "ברוח טובה". 

צ'אק שומר (צילום: רויטרס)
צ'אק שומר (צילום: רויטרס)

דיווח זה מגיע בצל הצהרתו של בכיר נוסף במפלגה הדמוקרטית, שקרא הלילה לביידן "להעביר את הלפיד". חבר הקונגרס אדם שיף, מטעם מדינת קליפורניה, כיהן בעבר כראש ועדת המודיעין בקונגרס, והוביל את הליכי ההדחה הראשונים נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בעקבות פרשת שיחת הטלפון לנשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

רגע לפני שעלה לנאום בלאס וגאס: ביידן נמצא חיובי לקורונה
סקר חדש בארה"ב: ביידן בבעיה קשה, אך בנתון אחד הוא מועדף על פני טראמפ ובהרבה

בהצהרה שפרסם, כתב שיף: "ההחלטה על ההתמודדות שמורה לנשיא ביידן - ולו לבדו, אך אני מאמין שהגיע הזמן להעביר את הלפיד. אם יעשה זאת, הוא יבטיח את מורשתו כמי שזז הצידה כדי לאפשר את הניצחון על דונלד טראמפ", הוא שיבח את הקריירה ארוכת השנים של ביידן והוסיף: "האומה שלנו נמצאת בצומת דרכים, כהונה נוספת של טראמפ תהיה הרסנית ליסודות הדמוקרטיה שלנו". עם זאת, הבהיר שיף, כי יתמוך בביידן ויסייע לו במירוץ נגד טראמפ - לו יבחר להישאר במירוץ.

העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
העימות בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

רשת CNN דיווח כי גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר, הדמוקרטית ננסי פלוסי, אמרה לביידן בשיחה פרטית שנערכה לאחרונה, כי הסקרים מראים שהוא לא יכול לנצח את טראמפ בבחירות שיתקיימו בנובמבר, מה שיכול להרוס את סיכוייהם של הדמוקרטים לזכות ברוב בקונגרס. כך דיווחה רשת CNN מפי ארבעה מקורות שתודרכו על השיחה. הנשיא אמר בתגובה לפלוסי שראה סקרים שמראים שהוא יכול לנצח, והיא ביקשה מיועץ של ביידן לעלות על הקו כדי לדבר על הנתונים.

מוקדם יותר היום אמר ביידן בריאיון כי הוא יעריך מחדש אם להישאר במירוץ לנשיאות, במידה שרופאיו יאמרו לו באופן ישיר כי מצבו הרפואי מחייב אותו לפרוש. הוא הדגיש כי אף אחד מרופאיו לא אמר לו שיש לו מצב רפואי חמור. כמה שעות לאחר מכן עדכן כי נדבק בנגיף הקורונה, וביטל נאום בחירות בלאס וגאס ברגע האחרון. מטעם הבית הלבן נמסר כי מצבו טוב, אך הוא סובל מסימפטומים קלים בדרכי הנשימה.