רשת החדשות האמריקאית CNN דיווחה ביום שלישי כי ארצות הברית השיגה מודיעין בשבועות האחרונים על מזימה של איראן לנסות להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, התפתחות שהובילה את השירות החשאי להגביר את אבטחתו לפני הירי בשבת. לפי הדיווח, אין אינדיקציה כי תומס מת'יו קרוקס אשר ניסה להתנקש בטראמפ בשבת האחרונה, היה קשור לתכנון האיראני. בנוסף שר החוץ האיראני עלי באגרי כנעאני הכחיש הלילה (חמישי) כי איראן עומדת מאחורי מזימות להתנקש בנשיא ארצות הברית לשעבר. על רקע הדברים טען החוקר הפוליטי חמיד אל-כפאא בערוץ החדשות הסעודי אל-חדת' כי טהרן חוששת מחזרתו של טראמפ לבית הלבן אך לא תעז "להיפטר ממנו".

"איראן חוששת מאוד מחזרתו של דונלד טראמפ לנשיאות לאור העמדה שלו באשר לאיראן והוראתו על חיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בינואר 2020", אמר.

הורי החטוף זעקו להשבת בנם במהלך ועידת המפלגה הרפובליקנית - והקהל יצא מגדרו | צפו
מחיר העסקה? בעזה יודעים טוב מאוד למה הם רוצים הפסקת אש

"האם איראן מסוגלת לפגוע בטראמפ? יהיה לה קשה לבצע זאת בארצות הברית, אפילו באמצעות גורמים שאינם איראניים. גם אם היא יכולה והיא יכולה לגייס כמה חמומי מוח שכפופים לה כפי שעשתה במקרה של סלמאן רושדי כאשר הוא הותקף בניו יורק, הדבר אינו משרת את האינטרס שלה ואני סבור שהאיראנים יהססו לחשוב על כך מכיוון שהם מודעים להשלכות הקשות שיגיעו בעקבות התנקשות בחייו של נשיא ארצות הברית, נשיא ארצות הברית לשעבר או בכיר אמריקאי כמו ג'ון בולטון או מייק פומפאו", ציין החוקר.

טראמפ מובהל מהבמה לאחר ניסיון ההתנקשות. קרדיט: רשתות חברתיות (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לדבריו, "יש לאיראן רשת התנקשויות והם עשו זאת לאופוזיציונרים איראנים בגרמניה, בצרפת ובמדינות נוספות וכן לאנשים שמתנגדים למדיניות איראן בלבנון, בעיראק ובמדינות נוספות, אבל איני סבור שהם יעזו לעשות דבר כזה למרות שרצח טראמפ ישרת אותם ואיראן רוצה שהבכירים  יחושו באיום אם ינקטו בצעדים נגדה. זה מה שאיראן עושה אבל בלתי סביר בעליל שהיא תבצע פעולה כזאת ותתקוף מועמד לנשיאות או נשיא אפשרי כמו טראמפ. 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה