גורמי אכיפת חוק שחקרו את ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ אמרו אתמול (רביעי) למחוקקים כי היורה, תומס מתיו קרוקס בן ה-20, חיפש בטלפון שלו תמונות של הנשיא ג'ו ביידן והנשיא לשעבר טראמפ, וכן את תאריכי הוועידה הלאומית הדמוקרטית בשיקגו.

מנהל ה-FBI אמר כי קרוקס זוהה כחשוד 62 דקות לפני התרחשות הירי אך טרם ברור מדוע לא נעצר במקום. מהרגע שבו ירה קרוקס את הירייה הראשונה שלו ועד שנהרג חלפו רק 26 שניות. 

גם ביידן היה על הכוונת? הממצא בטלפון המתנקש שמבלבל את החוקרים
איראן מכחישה מעורבות בהתנקשות בטראמפ אבל מזכירה את החשבון הפתוח

בנוסף, קרוקס רכש קופסת תחמושת בוולמארט ב-5 ביולי, יומיים לאחר ההכרזה על העצרת. ב-13 ביולי הוא הלך בבוקר לאתר העצרת, היה שם שעה ואז עזב, ואז שוב חזר בשעה 17:00. 

ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ניסיון התנקשות בדונלד טראמפ (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

המניע לניסיון ההתנקשות נותר בגדר תעלומה, לדברי המתדרכים, הם לא זיהו שום קשר אידיאולוגי לטראמפ ו/או ביידן. על פי ההערכות קרוקס רכש סולם בגובה 5 מטר בהום דיפו לפני הירי, אך לבסוף לא השתמש בו בזירה. 

החוקרים מצאו בכיסו של החשוד משדר מרחוק שייתכן שנועד להפעיל שני מכשירים חשודים שנמצאו במכוניתו של החשוד. המקלטים חוברו לסדרה של רכיבים שהיו ליצור חומר נפץ בר-קיימא, אם כי הפונקציונליות של המכשירים עדיין נבדקת.

גם מטרת המכשירים אינה ידועה. לא ברור אם הם נועדו לגרום לפיצוץ משמעותי, לפגוע באנשים או אם הם נועדו ליצור עשן, אש ופיצוץ בדרגה נמוכה להסטה. 

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

החוקרים מצאו גם אפוד טקטי במכוניתו של החשוד, אם כי לא ברור מדוע הוא לא לבש אותו במהלך ההתקפה. לפי החוקרים, קרוקס היה מתבודד ללא חברים. הוא היה "עוף מוזר". 

באותה מתקפת ירי נהרג הכבאי בן ה-50, קורי קומפרטורה ועוד שני בני אדם נפצעו באורח קשה. בעת החקירה התעוררו שאלות לגבי האופן שבו החמוש הצליח לעלות ללא הפרעה לגג, וכיצד הצליח לירות מטח יריות לעבר הנשיא לשעבר ללא הפרעה.