הלחץ הגובר של מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס וחברים קרובים של ג'ו ביידן ישכנע את הנשיא לפרוש מהמרוץ לנשיאות כבר בסוף השבוע הקרוב, כך מאמינים מספר דמוקרטים בכירים ששוחחו עם אקסיוס, לפי הדיווח של סוכנות הידיעות מהיום (חמישי). יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי, אמרה לכמה מהדמוקרטים בבית הנבחרים שהיא מאמינה שהנשיא ביידן ישתכנע בקרוב לפרוש מהמרוץ לנשיאות, כך דווח ב"וושינגטון פוסט" לפי שלושה פקידים דמוקרטיים. דובריה של פלוסי סירבו להתייחס לדיווחים.

ממעללי המכונה הרפובליקנית: נתניהו שצופה ב"נחום תקום" של ביידן עוד יתגעגע אליו

הדוברת לשעבר, שעזבה את התפקיד שלה ב-2022, אמרה לדמוקרטים בקליפורניה ולכמה מחברי הנהגת בית הנבחרים כי היא חושבת שביידן מתקרב להחלטה. כמה דמוקרטים חוששים שאם יישאר בפנים, ביידן ימסור את הבית הלבן לדונלד טראמפ, אמרו שלושה פקידים דמוקרטיים, כך דווח ב"וושינגטון פוסט".

ננסי פלוסי  (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי כמה אנשים המקורבים לנשיא ביידן אמרו שהם מאמינים שהוא התחיל לקבל את הרעיון שאולי הוא לא יוכל לנצח בנובמבר ויצטרך לנשור מהמירוץ. אחד ממקורביו ציין לעיתון שביידן טרם החליט לעזוב את המרוץ, אבל לאחר שלושה שבועות של שכנוע, לדבריו, לא יהיה מפתיע אם הוא יפרסם בקרוב הצהרה שתאשר את סגניתו, קמלה האריס, כמחליפתו.

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Nathan Howard)

הנשיא בן ה-81, שנמצא בימים אלו בבידוד כעת בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה, נמצא תחת ביקורת ציבורית קשה וסקרים וסקרים רעים מאוד מבחינתו, מה שהופך לבלתי אפשרי את המשך את הקמפיין שלו, כך על פי אותם הבכירים הדמוקרטים.

על פי אקסיוס, המנהיגים הבכירים של מפלגתו, חבריו והתורמים המרכזיים מאמינים שהוא לא יכול לנצח, לא יכול לשנות את התפיסה הציבורית לגבי גילו וחדותו, ולא יכול לספק רוב הקונגרס.

לנשיא נאמר שאם יישאר בפנים, הנשיא לשעבר טראמפ יוכל לנצח בפער ענק, לפגוע במורשתו של ביידן ולמחוץ ואת תקוות הדמוקרטים בנובמבר.

על פי מקורות יודעי דבר ששוחחו עם רשת ABC, תורמים גדולים הפסיקו לאחרונה את תרומותיהם לקמפיין ביידן. מוקדם יותר היום, דווח כי חברי קונגרס הביעו חשש מהמרץ והחוזק של הנשיא בשיחה עימו, למה שהוא הגיב: "אני לא רוצה לשמוע את כל הזבל הזה", כך על פי דיווח של רשת CNN.

גם מנהיג הרוב בסנאט שומר וגם ננסי פלוסי אמרו לביידן: "אתה חייב לפרוש", כפי שדיווחה רשת CBS. ברק אובמה, שביידן שימש בעבר כסגנו והשניים ידועים בחברותם האישית הטובה לאורך השנים, אמר לאחרונה בשיחות סגורות כי הוא מודאג כי הסקרים לא נוטים לטובתו של ביידן. אובמה הוסיף למסור לבעלי בריתו בימים האחרונים כי דרכו של ביידן לניצחון "פחתה מאוד", והוא חושב שהנשיא צריך לשקול ברצינות את כדאיות מועמדותו.

ממטה הנשיא ביידן נמסר: "אנחנו לא עובדים על שום תרחישים שבהם הנשיא ביידן אינו מועמד המפלגה".