הוועידה הרפובליקנית ביומה האחרון, והנשיא לשעבר דונלד טראמפ נואם הבןקר (שישי, שעון ישראל) את נאומו הראשון כמועמד הרשמי של המפלגה למירוץ לנשיאות, ומקבל באופן רשמי את המועמדות: "אני רץ לנשיאות ארה"ב ואני אהיה הנשיא של אמריקה, לא רק חצי אמריקה" אמר הנשיא לשעבר.

טראמפ העביר מסר בנוגע למלחמה בעזה ולחטופים: "ולכל העולם, אומר לכם זאת - אנחנו רוצים את החטופים שלנו בחזרה, וכדאי שהם יחזרו לפני שאכנס שוב לתפקיד או שתשלמו מחיר כבד".

הקהל השתתק כשטראמפ אמר "אני לא אמור להיות כאן הלילה" כשהתייחס לניסיון ההתנקשות בו בעצרת בפנסילבניה, והקהל צעק לו בחזרה "כן אתה כן". הוא אמר בתחילת נאומו כי "שמעתי קול שריקה, ומשהו פגע בי בעוצמה באוזן ימין. אמרתי לעצמי, זה חייב להיות כדור. היד שלי הייתה מלאה בדם". עוד אמר: "אני כאן רק בזכות אלוהים".

טראמפ בריאיון ראשון אחרי ניסיון ההתנקשות: "יודע שאני מוביל בסקרים"

טראמפ נראה כי סטה מהטלפרומטר כשקפץ לנושאים אחרים. הזכיר את שמה של ננסי פלוסי (יו"ר בית הנבחרים לשעבר וחברת המפלגה הדמוקרטית), הקהל צעק "בוז", הוא אמנם טרם הזכיר את הנשיא ביידן אבל אמר "ננסי פלוסי המשוגעת הזו... הם [הדמוקרטים] הורסים את המדינה".

כמו כן, טראמפ הבטיח לאמריקאים: אני אוריד את האינפלציה, ואת מחירי הדלק, אנחנו "נקדח, בייבי; נקדח" הקהל בתשואות רמות. עוד הצהיר בלהט: "אני אסיים את ההגירה הבלתי חוקית למדינתנו. החומה כבר ברובה בנויה, כשבנינו את החומה התמודדנו עם קונגרס קשה מאוד" אמר הנשיא על נושא ההגירה; אחד הנושאים החשובים והמשמעותיים ביותר בבחירות הנ"ל "זאת פלישה" הוא קרא למהגרים הבלתי חוקיים שמגיעים לארה"ב.

באשר למלחמה באוקראינה וישראל, הצהיר: "אני אסיים כל משבר בינלאומי שהממשל הזה יצר, כולל המלחמה הנוראית עם רוסיה ואוקראינה והמלחמה שנוצרה עם המתקפה על ישראל. שאף פעם לא הייתה קורית אם אני הייתי נשיא".

את דבריו אמר לאחר שהבטיח בראיונות לפני כן שישתדל בנאומו לגעת בנושאים שיאחדו את ארה"ב.

טראמפ הוא הנשיא לשעבר הראשון שמקבל את מועמדות מפלגתו לאחר שהפסיד את הבית הלבן מאז גרובר קליבלנד (נשיא ארה"ב ה-22 וה-24), והראשון שמונה שלוש פעמים להיות מועמד לנשיאות ארה"ב מאז ריצ'רד ניקסון (1960, '68, '72) והראשון שהיה המועמד שלוש פעמים ברציפות מאז פרנקלין רוזוולט (נשיאה ה-32 של ארה"ב).